همشهری آنلاین: به دعوت بخش‌خصوصی آمریکا، هیاتی 16 نفره از بخش‌خصوصی ایران به منظور شرکت در اجلاس سه روزه فتورالیا 27اردیبهشت ماه عازم کانزاسیتی می‌شوند.

محمد رضا سبزعلیپور

  به گزارش ایلنا، محمدرضا سبزعلیپور در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری اجلاس اقتصادی فتورالیا در کانزاسیتی آمریکا گفت: به دعوت بخش‌خصوصی آمریکا، هیاتی 16 نفره از بخش‌خصوصی ایران به منظور شرکت در اجلاس سه روزه فتورالیا 27اردیبهشت ماه عازم کانزاسیتی می‌شوند.

رئیس مرکز تجارت جهانی با اشاره به اینکه تحریم در روابط بخش‌خصوصی ایران و آمریکا تاثیر چندانی ندارد، افزود: در این اجلاس اقتصادی، 800 هیات تجاری از 30 کشور دنیا حضور دارند و می‌تواند زمینه خوبی برای بخش‌خصوصی ایران در راستای توسعه صادرات و تعاملات بین‌المللی باشد.

وی با بیان اینکه با افزایش مراودات تجاری با بخش‌خصوصی آمریکا، تحریم‌ها را دور می‌زنیم، تصریح کرد: در هیات ایرانی، خبرگانی در رشته‌های مختلف صنعتی و پولی-مالی نظیر لوازم‌خانگی، پولی، موادشیمیایی، لوازم خانگی، رنگ و رزین، مواد غذایی و شکلات حضور دارند.

به گفته سبزعلیپور، مقدمات لازم و اخذ ویزا از آمریکا برای این هیات انجام شده و مشکلی به لحاظ اعزام این هیات وجود ندارد.

اجلاس فتورالیا یک گردهمایی سالانه بین‌المللی است که به منظور پیداکردن طرفهای تجاری جهت یافتن راهکار برای مبادلات اقتصادی کوچک و بزرگ بازرگانی، تسهیلات مالی، ترویج و اتحاد تکنولوژی‌های موردنظر و رشد تجارت بین‌المللی آنها برگزار می‌شود.

کد خبر 134712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز