مراسم ویژه تقدیر از برگزیدگان هیأت اسلامی هنرمندان با حضور علیرضا سجادپور مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی و سیداحمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

مراسم تقدیر از فیلم‌های سینمایی برگزیده

به گزارش مهر، مراسم تقدیر از فیلم‌های سینمایی برگزیده در سال 89 از سوی هیأت اسلامی هنرمندان روز سه‌شنبه در سالن وزارت ارشاد برگزار شد. علیرضا سجادپور گفت: این هیأت بعضی‌ سال‌ها جوایزی به برگزیدگان اهدا کرده و بعضی دوره‌ها هم اهدای جوایز صورت نگرفته است، اما امسال سالی است که ما حس کردیم آثار بسیار هستند و برخی از آنها در اصلی‌ترین جشنواره سینمای ایران، درست مورد داوری قرار نگرفتند. ما پس از رأی‌گیری به نتیجه‌های فعلی رسیدیم که در 2 بخش جوایز اصلی و جوایز تقدیری، برندگان اعلام می‌شوند.

در ادامه این مراسم برگزیدگان چنین معرفی شدند:حسن نجفی کارگردان آسمان هشتم، احمدرضا معتمدی کارگردان آلزایمر، نادر مقدس کارگردان ارتباط خانوادگی، محمدهادی کریمی کارگردان برف روی شیروانی داغ، عطاءالله سلمانیان کارگردان پرنده‌باز، محمدرضا اسلاملو کارگردان جعبه سیاه و محمدابراهیم معیری کارگردان گلوگاه.همچنین پس از قرائت بیانیه هیأت داوران هیأت اسلامی هنرمندان، جوایز برگزیدگان به شرح زیر اهدا شد: جمال شورجه برای فیلم سینمایی 33روز به‌خاطر پرداخت هنرمندانه به وقایع مقاومت لبنان. مسعود ده‌نمکی برای فیلم سینمایی اخراجی‌ها 3 به خاطر جسارت در دستمایه قراردادن موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری با هدف شفاف‌سازی وقایع سال 88.

حامد کلاهداری برای فیلم سینمایی پایان‌نامه به خاطر جسارت ویژه و ورود به سینمای سیاسی با صراحت بیان و بیان فتنه‌های سال 88. مهدی صباغ‌زاده برای فیلم سینمایی خاک و آتش به خاطر پرداخت داستانی تاریخی در جهت احیای غرور ملی و ایجاد فضای بیداری و محمدرضا بزرگ‌نیا برای فیلم راه آبی ابریشم به خاطر ارائه ساختار پیشرفته و ایجاد غرور ملی در سطح بین‌المللی. هیأت داوران هیأت اسلامی هنرمندان جایزه ویژه خود را به حمید بهمنی برای فیلم گلوگاه شیطان به‌خاطر پرداختن به 8 سال دفاع مقدس و دلاوری‌های رزمندگان آن دوران اهدا کرد. در پایان مراسم فیلم سینمایی گلوگاه شیطان به نمایش درآمد.

کد خبر 134139

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز