همشهری آنلاین : یک هزار و 600 دارنده مدرک دکتری تخصصی که بهمن89 برای جذب در دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرده بودند به گفته رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از امروز، 13 اردیبهشت برای مصاحبه به دانشگاه‌ها دعوت شدند و تا شهریورماه نیز بررسی‌ها خاتمه می‌یابد.

محمدرضا مردانی در گفتگو با خبرگزاری مهر پس از پایان آخرین مهلت ارسال مدارک متقاضیان فراخوان سراسری بهمن ماه که ویژه ثبت نام دارندگان دکتری تخصصی (PHD) بود گفت: در فراخوان سراسری بهمن ماه که ویژه ثبت نام دارندگان دکتری تخصصی در رشته ها و گرایش های مختلف بود، هفت هزار و 143 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 3 هزار و 100 رکورد ثبت شده مشترک با ثبت نام فراخوان سراسری شهریور ماه بود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: از مجموع این ثبت نام کنندگان علیرغم فرصت های متعددی که داده شد فقط یک هزار و 600 نفر واجد شرایط تا پایان ساعت 24 دوازدهم اردیبهشت ماه مدرک دکتری تخصصی خود را برای مرکز جذب اعضای هیئت علمی ارسال کردند.

وی اضافه کرد: آمار نشان دهنده این است که تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان این مرحله ظاهرا دانشجوی دکتری بوده اند. برخی دیگر از ثبت نام کنندگان نیز مدرک دکتری خود را ارسال کرده اند اما در فهرست ارسال کنندگان واجد شرایط قرار نگرفته اند. چراکه این افراد هر چند دارای مدرک دکتری تخصصی بوده اما در جای دیگر مانند دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دستگاه‌ها عضو هیئت علمی بوده اند.

مردانی با بیان اینکه 871 نفر از یک هزار و 600 نفر واجد شرایطی که مدارک دکتری تخصصی خود را ارسال کرده اند در فراخوان شهریور ماه نیز شرکت کرده بودند ،گفت: البته در این مرحله ممکن است دانشگاه‌هایی که در اولویتشان قرار دارد را تغییر داده باشند. بنابراین تعداد ثبت نام کنندگان جدیدی که مدرک PHD خود را ارسال کرده اند 705 نفر هستند. لذا 5 هزار و 567 نفر تا کنون مدرکشان را نفرستاده اند و اکنون دیگر مهلت این مرحله از جذب را بسته ایم.

وی افزود: اسامی یک هزار و 600 نفر واجد شرایطی که مدارک دکتری تخصصی خود را ارسال کرده اند در سایت مرکز جذب عضو هیئت علمی وزارت علوم در قسمت دانشگاه‌های مربوطه قرار گرفته و دانشگاه‌ها از امروز سه شنبه 13 اردیبهشت ماه می توانند این معرفی شدگان را دعوت و مصاحبه کنند و مراحل اولیه را تا پایان خرداد ماه انجام دهند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اضافه کرد: سپس دانشگاه‌ها نتیجه را به مرکز جذب اعضای هیئت علمی اعلام می کنند تا بر مبنای نظری که دانشگاه‌ها می دهند تا شهریور ماه و قبل از فراخوان شهریور ماه 90، بررسی هایمان درباره فراخوان بهمن ماه 89 را خاتمه دهیم و به دانشگاه‌ها اعلام کنیم. امیدواریم افرادی که از فراخوان سراسری بهمن ماه که ویژه ثبت نام دارندگان دکتری تخصصی (PHD) است جذب می شوند، از مهر ماه وارد چرخه آموزش و پژوهش شوند.

کد خبر 134108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز