سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این که کار فقط به معنای کار مادی نیست، گفت: قطعا سهم جامعه‌ کارگری در افتخارات ملت ایران یک سهم برجسته و پرافتخار است و تمام ملت ایران و خادمان آن همیشه مدیون تلاشهای جامعه‌ کارگری بوده‌اند و خواهند بود.

احمدی نژاد

  به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار با کارگران نمونه کشور که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، ضمن تجلیل از آنها بر اهمیت نقش آنها در ساختن ایران اسلامی تاکید کرد.

 رئیس‌جمهور با تبریک فرا رسیدن هفته کارگر به کارگران و ملت عزیز ایران و ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: کار و کارگری جوهر انسان است و حقیقت انسان با کار مفید و سازنده متجلی می‌شود و آنچه که برای یک انسان از عمر این دنیا می‌ماند کار و کار است.

 وی با بیان این که خداوند متعال انسان را برای یک زندگی حاوید خلق کرد و مهلتی برای او در این دنیا قرار داد و تمام فرصتها را در اختیار او گذاشت تا حرکت و توشه‌ای را بگیرد و به سمت خدا حرکت کند و در واقع این زمینه را فراهم کرد تا انسان بتواند از دل خاک تا خود خدا حرکت و پرواز کند، گفت: حرکت در این مسیر جز با کار مفید امکانپذیر نیست.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای انسان هیچ چیزی نمی‌ماند مگر کار و تلاش و سعادت دنیا و آخرت انسان در گرو کار و تلاش است، گفت: اگر تمام فرصتها و ثروتهای عالم در اختیار یک فرد و جامعه قرار بگیرد، ولی در آن جامعه کار اصل نباشد و تلاشی صورت نگیرد آن جامعه به جایی نمی‌رسد. اگر جامعه‌ای به دنبال عزت دنیا و آخرت است به دنبال استقلال، شکوفا شدن، خدایی شدن و حقیقت انسانی است رسیدن به این اهداف از رهگذر کار است و کار زیباترین تجلی انسان است و کارگری بالاترین آن است.

 بدترین انسانها کسانی هستند که به هر ترتیب بار خود را بر دوش جامعه می‌اندازند. و کسانی حقیقتا در این دنیا سود می‌برند که اهل کار و تلاش مستمر است.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید در ایران جامعه‌ نمونه برپا شود و این شایستگی ملت ایران است و هم ماموریت ملت ایران است، ادامه داد: در یک جامعه‌ شایسته همه باید عزیز باشند کرامت انسانها باید در نقطه‌ی اوج قرار بگیرد. عزت و کرامت انسانها در سایه‌ عدالت، رفاه و پیشرفت است.

 اگر یک ملتی عقب افتاده باشیم یک ملت فقیری باشیم و کشوری باشیم که بخش وسیعی از مردم دچار فقر باشند نه تنها این کشور نمونه و شاهد نخواهد بود بلکه آحاد ملت نیز طعم عزت را نخواهند چشید. ما باید ایران را بسازیم و به سمت قله‌های عزت حرکت کنیم و برای رسیدن به آن نقطه تک تک مردم باید عزیز باشد. برای تک تک مردم باید فرصت شکوفایی ایجاد شود.

 احمدی‌نژاد با بیان این که یکی از زمینه‌های عزت یک انسان آن است که نیازمند دیگران نباشد و بتواند با کار و تلاش مفید زندگی خود را به نحو شایسته‌ای تامین کند، گفت: ایجاد فرصتهای اشتغال مناسب یک کار انسانی و در راستای عزت و استقلال یک ملت است.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و600 هزار شغل ایجاد شد و تلاش می‌شود که امسال نیز 2 میلیون و 100 هزار شغل ایجاد شود، گفت: 2 میلیون و 400 هزارنفر متقاضی شغل داریم و یا این افراد شغل مناسب ندارند و ما پیش بینی کرده‌ایم ظرف دو سال 2 تا 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد شود تا ریشه‌ی بیکاری خشکانده شود.

 رئیس‌جمهور افزود: یکی از سخترین صحنه‌ها برای این برادر کوچک شما این است که می‌بینیم یک نفر اهل کار است ولی فرصتی برای کار و اشتغال پیدا نمی‌کند و یا کار می‌کند ولی به دلیل اشباع بازار حق و حقوق و کرامت آن محفوظ نیست.

 وی با بیان این‌که باید این مشکل را حل کرد و با همت شما امسال و سال آینده در این ارتباط باید به صورت ضربتی و انقلابی عمل کنیم تا جامعه‌ی ما به یک جامعه‌ی نمونه تبدیل شود، ادامه داد: یک کار دیگری که باید انجام دهیم مساله عمران و آبادانی است و توجه به زیر ساختها. کشوری که می‌خواهد نمونه باشد باید یک کشور آباد باشد. هر جا عقب ماندگی است بهداشت و گاز نیست و امکانات اولیه برای حرکت نیز آنجا فقر و تبعیض می‌آید، سال گذشته تقریبا یک رکورد در کار عمرانی به جا گذاشته شد و 21 هزار و 500 میلیارد تومان فقط از طرف دولت در ارتباط با زیر ساختها سرمایه‌گذاری شد و امسال نیز 47 هزار و 500 میلیارد تومان برای این بخش اختصاص داده شده که امیدواریم در مجلس تغییر چندانی صورت نگیرد و ما فکر می‌کنیم می‌توان ظرف دو سه سال تمام زیر ساختها را ایجاد کنیم.

 احمدی‌نژاد با بیان این که جامعه ما باید در تولید و اقتصاد نمونه باشد، گفت: من معتقدم که ما می‌توانیم معادل نیاز وارداتی خود صادر کنیم و حتی بیشتر از آن، چرا که استعدادها در کشور ما زیاد است.

 وی با بیان این‌که باید در تولید کشور جهش ایجاد شود، گفت: حرکت‌هایی در سال گذشته آغاز شد و امسال نیز ما نیازمند جهش هستیم. باید تمام ظرفیت‌ها در کشور فعال شود. هر سازندگی که بخواهد در کشور رخ دهد نیازمند کار است. خمیرمایه آن کار است و ما باید در جهت عدالت و تامین آینده حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به چند طرحی که دولت پی‌گیری آن را انجام می‌دهد، به بحث اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ممکن است در جهت اجرای آن در گوشه و کنار ضعف‌هایی باشد، ولی ما باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم و هیچ‌کس ادعای کار بی‌عیب و نقص نمی‌کند.

 وی گفت: من اعتقاد دارم که ملت ایران در اجرای این کار بزرگ درخشید و نمره اول را در دنیا گرفت.

 احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که در نظام اسلامی نباید فقر باشد و در جامعه نمونه نباید گرسنه‌ای باشد، یا کسی که نیازمند غذا و پوشاک باشد، گفت: امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم در سرزمین پهناور ایران گرسنه‌ای وجود ندارد.

 رئیس‌جمهور تاکید کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با قوت ادامه پیدا می‌کند و این طرح در جهت عدالت، اقتصاد و بهره‌وری است. حق مردم است و با قدرت ادامه پیدا می‌کند.

 وی هم‌چنین به بحث مسکن مهر و تلاش دولت جهت رفع مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: این کار را نیز دولت با قوت و قدرت ادامه می‌دهد.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که خوشبختانه اجرای مسکن مهر شروع شده و ان‌شاءالله تا رفع تمام کسری‌ها و عقب‌ماندگی‌ها ادامه پیدا می‌کند، گفت: اما این اول کار است و در واقع اولین کار است. این یک مسکن است.

 رئیس‌جمهور افزود: وقتی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای مخالفت و حرف‌هایی مطرح کردند و باور نمی‌کردند که بتوان این کار را انجام داد ولی در طول این چند سال بیش از یک میلیون مسکن روستایی ساخته شده است و همان‌طور که گفتم این موضوع مسکن است و درمان اصلی در راه است و اعتقاد ندارم که در کشوری با وسعت ایران، مردم باید بروند در خانه‌های 60-70 متری زندگی کنند. می‌شود همه ویلا داشته باشند، به شرطی که درست تنظیم و حرکت کنیم.

 وی با بیان این‌که قیمت کاذب زمین را باید بشکنیم، گفت: به خاطر سیاست‌گذاری‌های غلط است که یک آپارتمان 80 متری قیمت آن 200 میلیون می‌شود و به خاطر همین سیاست‌های غلط است که فرصت برای سوءاستفاده کسانی که کار نمی‌کنند و می‌خواهند از خلاءها سود ببرند ایجاد می‌شود.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین به توزیع سهام عدالت اشاره کرد و گفت: امیدوارم تمام جامعه کارگری سهام عدالت را گرفته باشد و اگر مشکلی هست در این زمینه حل شود. هرکسی در این کشور زندگی می‌کند باید سهم داشته باشد و ثروتی که ما واگذار می‌کنیم به نام مردمی‌سازی اقتصاد، مال ملت است.

 رئیس‌جمهور هم‌چنین به پی‌گیری دولت در راستای اجرای طرح آتیه اشاره کرد و گفت: باید به سمتی برویم که هرکسی در ایران به دنیا می‌آید باید یک نقطه‌ اتکا برای آینده داشته باشد. این طرح پیش‌بینی شده و امیدواریم نمایندگان نیز همراهی‌های لازم را داشته باشند.

 وی با بیان این‌که ما کشور فقیری نیستیم و مردم ما اهل کار و تلاش و سازندگی هستند، گفت: ما باید نمونه باشیم. ما باید بهترین طرح تامین اجتماعی را عرضه و طوری برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌ها نگران آینده‌ی فرزندانشان نباشند، ما بی‌پول نیستیم.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که سال گذشته بخشنامه ضوابط اجرایی بودجه را ابلاغ کردیم و در پی آن در بخش هزینه‌ بودجه در سال 89 شش هزار و 200 میلیارد تومان صرفه‌جویی کردیم و جا برای صرفه‌جویی باز هم هست، گفت: مناسب است 2 هزار تای آن را به بچه‌هایی که به دنیا می‌آیند اختصاص دهیم. برای آینده بچه‌ها اختصاص دهیم و همه‌ اینها شدنی است.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که بعضی‌ها فقط آیه یاس می‌خوانند، گفت: کسانی که اهل کار نیستند و دوست دارند که سیستم اقتصادی ما معیوب باشد و عادلانه نباشد تا بتوانند دست‌اندازی کنند و ببرند.

 وی با تاکید بر این‌که باید از ثروت‌هایی که در کشور هست و فرصت‌های خوبی که داریم به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: اینها همه نیازمند کار و تلاش است.

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که زیباترین جلوه انسانی لحظه‌ای است که کار و تلاش صورت می‌گیرد، گفت: من مطمئن هستم با همت کارگران و کارآفرینان ایران عزیز و ملت عزیزمان ما می‌توانیم قله‌های عزت و پیشرفت را به سرعت فتح کنیم و به فضل الهی در آینده‌ای نه چندان دور ایران به یک جامعه‌ پیشرفته، آباد و نمونه تبدیل خواهد شد.

در این مراسم با حضور رئیس‌جمهور، وزیر کار و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از یک کارگر نخبه که سه بار به عنوان کارگر نمونه کشور انتخاب شده بود از 11 کارگر نمونه، 6 گروه کاری نمونه و 6 واحد نمونه تقدیر شد.

 در این مراسم وزیر کار، نماینده تشکل‌های کارگری و یکی از کارگران نخبه به ایراد سخنرانی پرداختند.

کد خبر 134106
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز