همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونگی افزایش حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیات علمی؛ کارکنان کشوری و لشگری و قضات را در سال 90 مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا؛ نمایندگان در نوبت بعدازظهر جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در ادامه رسیدگی به بندهای هزینه ای لایحه بودجه1390 کل کشور بندهای15؛16 و 17 این لایحه رابررسی و تصویب نهایی کردند.

با تصویب مجلس مقرر شد: افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل هیات علمی، کارکنان کشوری و لشگری و قضات به طور جداگانه توسط دولت تعیین شود.

این افزایش حقوق باید به نحوی باشد که تفاوت تطبیق موضوع مواد 71 و 78 قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق ثابت باقی بماند.

نمایندگان در بند دیگری از این لایحه تصویب کردند: در تمامی دستگاه‌های اجرایی، امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج 6500 و امتیاز حساب پس‌انداز کارکنان دولت 150 تعیین و پرداخت شود.

اجازه تغییر در ردیف های بودجه به دولت داده شد

با تصویب مجلس؛ افزایش اعتبارات هزینه ای نسبت به اعتبارات مصوب وزارتخانه ها و موسسات دولتی برای تامین کسری احتمالی ناشی از حقوق و مطالبات قانونی نیروی انسانی تا سقف 10 درصد هر یک از ردیف های اعتبارات هزینه ای و مالی در جداول و پیوست های قانون بودجه با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و تصویب هیات وزیران و در سقف بودجه جاری و مالی مجاز است.

 

کد خبر 133902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز