مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس از راه‌اندازی دهکده دانایی خلیج‌فارس خبر داد و گفت: راه‌اندازی این دهکده در روز 10 اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس و جشنواره دانایی خلیج‌فارس است.

پارک علم و فناوری خلیج‌فارس

به گزارش مهر، فعالیت این دهکده در 4 حوزه فناوری برنامه‌ریزی شده است.

دکتر عبدالمجید مصلحی با اشاره به برگزاری جشنواره دانایی خلیج‌فارس افزود: این جشنواره در روز 10 اردیبهشت ماه جاری همزمان با روز ملی خلیج‌فارس در محورهای سلامت، ایمنی و محیط زیست، انتقال و توزیع، ذخیره سازی و بهره‌برداری، اکتشاف، مخزن، حفاری، فرایند انرژی، پلیمر، کاتالیزور، پتروشیمی، فناوری غشا، فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و کنترل، اندازه‌گیری و ابزار دقیق برگزار می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس، بومی‌سازی و توسعه فناوریهای مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشمی و حوزه انرژی و تجلیل از فناوران فعال در این این حوزه‌ها را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و اظهار داشت: امسال دومین دوره جشنواره با مشارکت نوآوران و فناوران حوزه دانشگاه ها و پارکهای علم و فناوری و معاونان پژوهشی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشمی کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح دهکده دانایی در روز ملی خلیج فارس خبر داد و یاداور شد: علاوه بر این، در روز ملی خلیج فارس، دهکده دانایی خلیج فارس با حضور مسئولان کشور راه‌اندازی خواهد شد.

مصلحی با تاکید بر اینکه این دهکده در جزیره عباسک در 8 کیلومتری شهر بوشهر و در مجاورت جزیره صدرا راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: ایجاد این دهکده بر اساس مصوبات سفرهای استانی هیئت وزیران در راستای اجرای برنامه های علمی و فناوری در استان بوده است.

وی اضافه کرد: در این جزیره علاوه بر ایجاد پژوهشکده و دانشگاه، زمینه‌هایی برای توسعه علوم و فناوری حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی و فناوری زیست دریایی فراهم شده است.

رئیس پارک فناوری خلیج فارس، همچنین از راه‌اندازی پایلوت سوخت زیستی در دهکده دانایی خلیج‌فارس خبر داد و یاداور شد: پروژه سوخت زیستی از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی کشور اجرایی شده است که در روز افتتاح دهکده دانایی خلیج فارس، برنامه‌های اجرایی ایجاد پایلوت سوخت زیستی در این دهکده نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 133609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز