همشهری آنلاین : مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با اشاره به آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها، گفت: براین اساس دانشجویان برای انتقال در نیمسال اول تحصیلی امسال باید درخواست‌های خود را از ازدیبهشت‌ماه ارایه دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر بذرافشان مقدم در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که در دانشگاه سوره برگزار شد، افزود: دانشجویانی هم که می‌خواهند برای نیمسال دوم تحصیلی امسال نقل و انتقال دهند باید درخواست خود را از آبان‌ماه با مراجعه به سامانه خدمات آموزشی ارایه نمایند.

وی با بیان اینکه از این پس دانشجویان پسر مشمول نظام وظیفه باید برای انجام سفرهای خارج از کشور، به دانشگاه منتخب و نظام وظیفه استان مراجعه کنند، تصریح کرد: سابق بر این دانشجویان پسر مشمول نظام وظیفه برای انجام سفرهای خارج از کشور باید به تهران می‌آمدند و پس از تأیید وزارت علوم به سازمان نظام وظیفه می‌رفتند که درحال حاضر این کار به دانشگاه منتخب استان و نظام وظیفه استان واگذار شده است.

بذرافشان در ادامه گفت: همچنین درحال حاضر 10 دانشگاه منتخب در 10 استان که دارای نمایندگی فعال در وزارت امور خارجه هستند می‌توانند مدارک دانش‌آموختگان ایرانی که قصد ادامه تحصیل به خارج از کشور را دارند، تأیید کنند.

وی افزود: 10 استانی که درحال حاضر برای تأیید مدارک دانش‌آموختگان ایرانی که قصد ادامه تحصیل به خارج را دارند،اعلام شده  شامل استان هرمزگان، خراسان رضوی، قم، گیلان، سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرقی‌، اصفهان، آذربایجان غربی و خوزستان است.  

کد خبر 132696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز