گروه اقتصادی: معاون برنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعتبار پیاده‌سازی‌ الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را 12 میلیارد تومان اعلام و از عملکرد مجلس در اجرای اصلاح ساختار دولت انتقاد کرد و تورم ناشی از هدفمندی یارانه‌ها را تنها 4درصد دانست و تاکید کرد:

ادغام وزارتخانه‌ها قطعی است. به گزارش مهر، سیدمحمد قاسم حسینی در نشستی خبری در مورد رقم اعتبار تخصیص‌یافته به اجرای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت گفت: برای اجرای این الگو 12میلیارد تومان اعتبار که بسیار رقم مناسبی است، اختصاص یافته است.

او درباره الزام دولت برای کاهش وزارتخانه‌ها از 21 به 17 وزارتخانه، گفت: درحالی‌که دولت برنامه مذکور را به مجلس پیشنهاد می‌کرد، مجلس تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان را براساس فوریت در مجلس مورد بررسی قرار داد و این موضوع خلاف برنامه بود. حسینی با تاکید بر اینکه مجلس باید اجازه می‌داد که برنامه اجرایی شود، افزود: اگر قرار باشد که مجلس با طرح‌های یک و دو‌فوریتی برنامه‌های خود را اجرا کند، ناقض برنامه خواهد بود. وی گفت: مجلس باید اجازه دهد که کارهای تخصصی مانند اصلاح ساختارها با کارهای کارشناسی توسط دولت انجام شود، نه به‌صورت طرح‌های یک و دوفوریتی. حسینی تاکید کرد: اما به هر حال برنامه ادغام وزارتخانه‌ها و اصلاح ساختار دولت و به عبارتی ادغام وزارتخانه‌ها گرچه نهایی نشده اما در دستور کار دولت قرار دارد و دولت آن‌را اجرایی خواهد کرد.

تورم 4 درصدی هدفمندی یارانه‌ها

معاون برنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با اعلام اینکه سازمان بیمه تامین پایه سلامت ایران تشکیل می‌شود، گفت: تورم ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که حدود 20 درصد پیش‌بینی می‌شد، تنها 3 تا 4 درصد شده است. وی همچنین منابع صندوق توسعه ملی را تا پایان سال 89 بالغ بر 13 تا 14 میلیارد دلار اعلام کرد که تا پایان سال‌جاری به 15 تا 16 میلیارد دلار خواهد رسید.

کد خبر 132519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز