دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امسال سه کارگروه ویژه برای ساماندهی موتورسیکلت‌‌ها تشکیل شده است.

موتورسیکلت

سرهنگ غلامرضا روشنی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: با توجه به مشکلاتی که موتورسیکلت سواران در شهر تهران به وجود می‌آورند و با ارتکاب تخلف‌هایی مانند تردد در پیاده روها، عبور از چراغ قرمزها و رعایت نکردن مقررات ایمنی باعث می‌شوند که چهره شهر زشت و غیر ایمن به نظر برسد، اکنون 23 درصد تصادفات منجر به فوت و 50 درصد تصادفات منجر به جرح مربوط به آنان است.

سرهنگ روشنی گفت: در واقع قدرت مانور موتورسیکلت‌ها در ارتکاب تخلف بالاست به همین دلیل متوقف کردن آنها سخت تر از اتومبیل‌های متخلف است، بنابراین برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها با کمک سایر دستگاه‌ها برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بر همین اساس سه کمیته آموزش، عملیات و مهندسی ترافیک تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر یک از این کمیته‌ها بر حسب وظایفی که دارند از دستگاه‌های مختلف دعوت می‌کنند و برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در تهران وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: در اجرای این طرح سازمان ترافیک و پلیس راهور ناجا برای تغییر رفتار موتورسواران اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار است این طرح در مناطق 22 گانه تهران اجرا شود .

سرهنگ روشنی گفت: به همین منظور از این هفته به صورت آزمایشی منطقه 12 تهران به طرح ویژه ساماندهی موتورسیکلت‌ها اختصاص داده شده است.

وی افزود: همچنین نشستی با صنف‌های مرتبط با موتورسواران از جمله اغذیه فروشان‌، پیک‌های موتوری و دیگر اصناف مرتبط برگزار می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم، موتورسوارانی را که مقررات را رعایت نمی‌کنند، بکار نگیرند.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین قانون تشدید مجازات موتورسواران متخلف را در دستور کار داریم و با موتورسوارانی که وارد پیاده رو می‌شوند و جان مردم را به خطر می‌اندازند برخورد و موتورسیکلت‌های آنها از سه تا شش ماه توقیف می‌شود .

وی افزود: از ادامه حرکت موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند جلوگیری و اعمال قانون می‌شود و موتورسواران فاقد گواهی نامه نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد‌: دستور تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را به تمام مناطق تهران داده‌ایم.

کد خبر 132047
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز