همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ویژه 6 نفره مجلس برای بررسی علل تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر خبر داد.

حمید رضا کاتوزیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش از این قرار بود در خصوص بررسی مسائل مربوط به نیروگاه اتمی بوشهر هیئت تحقیق و تفحصی تشکیل شود و کار را پیگیری کند اما به دلیل نیاز به سرعت عمل در این بررسی، تصمیم گرفته شد کارگروه ویژه ای این مسائل را بررسی کند.

وی گفت: هیئت مذکور متشکل از محمد حسن غفوری فرد به عنوان رئیس و حسین نجابت، حسین امیری ، عسگر جلالیان، غلامعلی میگلی نژاد و سید حسین ذوالانوار از اعضای کمیسیون انرژی هستند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مقرر شد این کمیته ابعاد مشکلات فنی، مالی و مسائل مربوط به قرارداد روس ها را بررسی کند و گزارش نهایی را به کمیسیون انرژی و رئیس مجلس ارائه دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ظرف دو ماه آینده کار بررسی این کمیته پایان خواهد یافت.

بنا بر این گزارش درشرایطی که قرار بود نیروگاه اتمی بوشهر اواسط سال گذشته برق تولید کند ، طرف روسی اسفندماه سال گذشته پیش از تولید برق ، خواستار خروج سوخت از رآکتور اتمی نیروگاه به دلیل مشکلات فنی شد . کاتوزیان پیش از این در این باره گفته است : خارج شدن سوخت از نیروگاه اتمی بوشهر موجب می شود راه اندازی این نیروگاه یک سال به تاخیر افتد.

کد خبر 131604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز