همشهری آنلاین : مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین نامه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌های داخل با دانشگاه‌های فراملی خبر داد و گفت: این آیین نامه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

دکتر رضا عامری درگفت‌وگو با ایسنا، افزود: در طرح آمایش سرزمین، طرح آموزش عالی فراملی در دست بررسی است که در این طرح تمام فعالیت‌های آموزش عالی در ارتباط با دانشگاه‌های خارج از کشور لحاظ می‌شود و یکی از این فعالیت‌ها مربوط به آیین‌نامه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌های داخل با دانشگاه‌های فراملی است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه مذکور ویژه دوره‌های تحصیلات تکمیلی است، تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، دانشگاه‌های توانمند داخلی با دانشگاه‌های معتبر خارجی قرار داد همکاری منعقد می‌کنند و در این راستا به تربیت دانشجوی ایرانی می‌پردازند که این موضوع باعث افزایش ظرفیت دوره‌های تحصیلات تکمیلی در کشور می‌شود.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم افزود: بر اساس آیین نامه موجود طی این قرارداد دانشگاه‌های داخل علاوه بر تربیت دانشجویان ایرانی نسبت به تربیت دانشجوی خارجی نیز اقدام می‌کنند.

عامری با بیان اینکه آیین‌نامه برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌های داخلی با دانشگاه‌های فراملی تدوین شده است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند، تصریح کرد: این آیین‌نامه به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود که طی آن دانشگاه‌ها می‌توانند بر اساس شرایط و ضوابط موجود درخواست خود را برای برگزاری این دوره‌ها به وزارت علوم اعلام کنند.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت‌علوم در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم پس از بررسی درخواست دانشگاه‌ها به آنها مجوز ارائه می‌دهد.

کد خبر 131590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز