تلاش فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی هنوز به جایی نرسیده و اطرافیان علی کفاشیان همچنان در حال مذاکره با چند گزینه خارجی هستند تا شاید به نتیجه برسند.

فوتبال

در این میان اما علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی از انتخاب سرمربی تیم ملی تا قبل از تعطیلات عید نوروز خبر داده و می‌گوید:« تا قبل از عید سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد. شما دیدید که برای تیم ملی والیبال یکی از بهترین مربیان دنیا را به ایران آوردیم و حالا می‌خواهیم یک مربی خوب را برای تیم ملی فوتبال انتخاب کنیم.»او مدتی پیش هم از انتخاب سرمربی تیم ملی تا پایان سال‌جاری خبر داد ولی بعید به‌نظر می‌رسد در روزهای پایانی سال 1389 اتفاق خاصی بیفتد و باید در انتظار بمانیم تا شاید سرمربی تیم ملی در سال جدید معرفی شود.البته ایران تورنمنت مهمی را در پیش ندارد و خیلی‌ها معتقدند که فدراسیون برای تصمیم‌گیری نباید عجله کند تا در نهایت برای انتخاب سرمربی تیم ملی، با یک گزینه ایده آل به توافق برسد.

گزینه‌های نهایی

عباس ترابیان سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون، روز جمعه در مصاحبه با سایت‌های خبری از مذاکره با گزینه‌های ترکیه‌ای و برزیلی خبر داد و حتی تاکید کرد که یک گزینه اروپایی دیگر هم در فهرست فدراسیون وجود دارد. حرف‌های ترابیان در مورد ملیت گزینه‌ها کافی بود تا گمانه‌زنی‌ها در مورد مربیان تیم ملی آغاز شود و در روزهای اخیر این شایعات دهان به دهان پیچیده که فدراسیون با مربیان سرشناسی مثل فاتح تریم، مصطفی دنیزلی، زیکو و فیلیپ اسکولاری وارد مذاکره شده است. سیاست مسئولان فدراسیون اما تغییری نکرده و آنها قصد ندارند اطلاعات شفافی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند. تنها موضوعی که ترابیان در مورد انتخاب سرمربی به آن اشاره کرد، نهایی شدن 3گزینه بود و حالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که سرنوشت نیمکت تیم ملی به کجا خواهد رسید.

ملاقات حضوری

رئیس سازمان تربیت بدنی از انتخاب سرمربی تا پایان سال‌جاری خبر داده ولی ترابیان در این مورد می‌گوید: «من اطلاعی از صحبت‌های ایشان و دلایل‌شان ندارم و طبق دستور فدراسیون به‌منظور انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی با جدیت کارم را دنبال می‌کنم. بنده در تعطیلات عید هم چندروزی را برای دیدارهای حضوری با مربیان مدنظر، از کشور خارج می‌شوم. صحبت‌کردن درباره گزینه‌های مدنظر نمی‌تواند کار صحیحی از سوی مسئولان و رسانه‌ها باشد و بهتر است در باب معرفی و گمانه‌زنی مربیان مدنظر فدراسیون صحبتی از سوی هیچ شخص یا رسانه‌ای به میان نیاید. مطرح شدن اسم یک مربی
قطع به یقین باعث می‌شود او شرایطش را سخت‌تر کند و این به ضرر ماست.» سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون ادامه می‌دهد:« تیم فوتبال امید ایران تا ماه ژوئن 2011 مسابقه‌ای در پیش ندارد به همین خاطر می‌توانیم با فراغ بال کار انتخاب سرمربی را دنبال کنیم. مردم قطعا بعد از تعطیلات نوروز اخبار خوبی خواهند شنید و تا آن زمان با یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی به توافق نهایی خواهیم رسید.»

خسته نیستم

فدراسیون برای آوردن کارلوس کرش انرژی زیادی صرف کرد ولی در نهایت با پاسخ منفی این مربی پرتغالی روبه‌رو شد. ترابیان در پاسخ به این سؤال که آیا خسته نشدید از اینکه با مربیان مختلف مذاکره کردید ولی هنوز با گزینه خاصی به توافق نرسیدید تاکید می‌کند: «من به هیچ عنوان خسته نیستم. در اینکه مثلا با گزینه‌ای مانند کرش به توافق نرسیدیم و او به ایران نیامد هیچ بحثی نیست ولی ما شرایطی داریم که گزینه هدایت تیم ملی باید آنها را برآورده کند. ما به‌دنبال این نیستیم که قرارداد یکطرفه امضا کنیم و قراردادی را مد نظر داریم که نظرات ما در آن محقق شده و به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم سال‌ها از آن استفاده کنیم.»ترابیان در پایان می‌گوید: «در حال حاضر 3گزینه خارجی مد نظر ما هستند و همانطور که گفتم تا پس از عید با یکی از آنها قرارداد خواهیم بست. با هر کدام از این مربیان که به توافق برسیم در فوتبال ایران کاری آکادمیک را آغاز خواهد کرد و علاوه بر تیم ملی بزرگسالان، فعالیت تیم‌های فوتبال امید، جوانان و نوجوانان فوتبال کشورمان را نیز زیرنظر خواهد گرفت.»

کد خبر 130310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز