پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی اداره آمار دادگستری آمریکا اعلام کرد که هفت میلیون و دویست هزار نفر از مردم آمریکا زندانی هستند که بیشتر این آمار مربوط به حبس‌های تعلیقی است.

american prisons

کشور آمریکا بیشترین آمار زندانیان را در جهان به خود اختصاص داده است.
کرن مک کارتی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در نیویورک با اشاره به آمار سال 2009 این اداره گفت که بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر در زندان های آمریکا در شرایط نامناسبی نگه داری می‌شوند.

بسیاری از این زندانیان بدون تامین جانی و امنیت در برابر تجاوز جنسی از مشکلات روحی روانی رنج می برند و بهداشت و درمان کافی برای آنها وجود ندارد.

از هر 9 سیاهپوست آمریکایی بین سنین 20 تا 34 یک نفر در زندان است.
یک گروه حقوق بشر وابسته به یکی از دانشگاه های آمریکا در همین زمینه مطالعه گسترده انجام داده که بر اساس آن آمریکا با جمعیتی کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان ، بیش از 25 درصد کل زندانیان جهان را در زندانهایش دارد.

به گزارش 'گروه حقوق بشر دانشگاه آیووا' زندان های آمریکا سالانه 68 میلیارد دلار هزینه دارد.
'لیز کروکز' یکی از مسئولین این گروه به خبرنگار ایرنا در نیویورک گفت که هدف از تشکیل این گروه آموزش دانشجویان درباره موارد نقض حقوق بشر است.

وی با اشاره به اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی این مرکز گفت که یکی از موارد مهم افزایش تعداد زنان زندانی در آمریکا است.
به گفته وی تعداد زنان زندانی در آمریکا ظرف 10 سال گذشته هشت برابر شده است.
25 هزار نفر از زندانیان در سلول های انفرادی نگهه داری می شوند که از نظر روانی شکنجه و آسیب فراوان به زندانیان وارد می شود.
در یک مطالعه انجام شده بیش از 90 درصد زندانیانی که در زندانهای انفرادی کالیفرنیا نگه داری می شوند از مشکلات روانی و عصبانیت بیش از حد رنج می برند.
این مرکز با استناد به گزارش کمیسیون زندانهای آمریکا می‌نویسد که حدود یک میلیون و 500 هزار نفر زندانی آمریکا پس از آزاد شدن به حداقل یک نوع بیماری عفونی خطرناک مبتلا می‌شوند. به ازای هر پنج هزار زندانی تنها یک پزشک در این زندان‌ها وجود دارد و بسیاری بدون درمان با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند.

تجاوز جنسی یکی از مشکلات بزرگ زندانهای آمریکا است که به گزارش دیدبان حقوق بشر مقامات زندان‌های آمریکا برای رفع آن تلاش جدی نمی‌کنند. تعداد دقیق این نوع جرائم مشخص نیست.

کارشناسان مسایل سیاسی و حقوقی بی‌توجهی و برخوردهای خشن با زندانیان و آمار بی‌سابقه آنان در جهان را از موارد مهم نقض حقوق بشر در آمریکا می‌دانند.

کد خبر 130158

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز