چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور مجموعه جرایمی را که منجر به توقیف خودرو در نوروز می‌شود اعلام کرد.

راهور پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه همایش سراسری فرماندهان پلیس راه و راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 80 درصد تصادفات در کشور به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ انحراف به چپ و انجام حرکات مارپیچ و آکروباتیک و صحبت با تلفن همراه رخ می‌دهد، گفت: بر این اساس با این دسته از تخلفات حادثه‌ساز توسط ماموران پلیس در نوروز امسال به شدت برخورد شده و در صورتی که رانندگان دوتخلف را به طور همزمان مرتکب شوند خودروی آنها توقیف می‌شود.

 سردار اسکندر مومنی با تاکید بر اینکه هر ایرانی در نوروز یک بار به سفر می‌رود، گفت: نیم میلیون نفر برای آسایش و امنیت سفرهای نوروزی بسیج شدند که امیدواریم نوروز امسال تخلف و تصادف کمتری داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه پاداش نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در سفرهای نوروزی سلامتی و امنیت مردم است به شهروندان توصیه کرد از شتاب و عجله به طور جد پرهیز کنند.

 رئیس پلیس راهور ناجا از هماهنگی با دستگاه قضایی برای برخورد با مجرمان متخلف در نوروز امسال خبر داد و گفت: برخی تخلفات رانندگی در کشور حالت مجرمانه داشته و از صرف تخلف بودن خارج شدند لذا برابر هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی این دسته از رانندگان به مرجع قضایی فرستاده خواهند شد.

 ممنوعیت تردد خودروهای «هُوو» فاقد برچسب فراخوان در کشور

 سرهنگ محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه کشور نیز از ممنوعیت تردد خودروهای هُوو فاقد برچسب فراخوان در کشور خبر داد .

 وی با اشاره به اینکه شرکت وارد کننده تریلرهای «هُوو» از ابتدای سال جاری نسبت به اعلام فراخوان برای تقویت و تعویض قطعات معیوب این تریلرها اقدام کرده است، به ایسنا گفت: بر این اساس تردد تریلرهای «هُوو» بدون داشتن برچسب فراخوان از نوروز امسال ممنوع است، لذا به دارندگان این تریلرها توصیه می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش و رفع نقص خودروی خود اقدام کنند چرا که در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری می‌شود.

 فرمانده پلیس راه کشور همچنین از انجام تست سلامت در نوروز امسال خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تست سلامت شامل؛ تست اعتیاد و الکل، در نوروز امسال با جدیت توسط ماموران پلیس پیگیری می‌شود.

 وی تاکید کرد: این امر در راستای حفظ سلامت مسافران به ویژه در ناوگان حمل بار و مسافر صورت می‌گیرد.

 فرمانده پلیس راه کشور همچنین از انجام تست سلامت از رانندگان پرخطر در نوروز امسال خبر داد و به ایسنا گفت: با رانندگان متخلف در این زمینه برابر قانون برخورد خواهد شد.

 وی همچنین از بکارگیری قفل چرخ کامیون‌ها و اتوبوس‌ها در جاده‌های کشور در نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس آن دسته از کامیون‌ها و اتوبوس‌های متخلف که رانندگان آنها رفتارهای پرخطر داشته باشند و یا خودروی آنها برای تردد از ایمنی لازم برخوردار نباشد در کنار جاده‌ها متوقف می‌شوند.

کد خبر 130139
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز