یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

پس از تساوی انتقادآمیز مقابل السد قطر در لیگ قهرمانان، استقلال دیروز در ورزشگاه آزادی مقابل مس کرمان هم متوقف شد تا 2 امتیاز حساس در مسیر قهرمانی را از دست بدهد.

ورزش - فوتبال

حضور مرفاوی، قربانی و پولادی به‌عنوان سرمربی و بازیکنان سابق استقلال و مظلومی، آشوبی و صادقی که سابقه مربیگری و بازی در مس را دارند حساسیت این بازی را زیاد کرده بود ولی بازی این دو تیم بالانشین بر خلاف انتظار در نیمه اول کم هیجان بود. مهم‌ترین حادثه این نیمه مصدومیت سر کیانوش رحمتی بود که مجبور شد جایش را به فرزاد آشوبی بدهد و خودش بلافاصله روانه بیمارستان شد.

مظلومی مثل همه بازی‌های قبلی، در این بازی هم از ترکیب جدیدی استفاده کرده بود و استقلال نسبت به بازی مقابل السد تغییرات زیادی داشت. او در این بازی برای نخستین بار از هوار ملا محمد در ترکیب اصلی و در نقش هافبک چپ استفاده کرد و شیرزاد در پست دفاع چپ بود، درست برخلاف بازی مقابل السد که از 2 بازیکن راست پا یعنی امیرآبادی و سیدصالحی در سمت چپ استفاده کرده بود. بازگشت شریفات به ترکیب اصلی و غیبت عمران‌زاده در قلب دفاع هم دیگر تغییرات مهم ترکیب آبی‌پوشان بود. مظلومی همچنین آرایش تیم را به 2-4-4 تغییر داده بود، درحالی‌که معمولا از آرایش 3-3-4 استفاده می‌کند.

در دقیقه چهارم این نیمه، سید‌صالحی روی اشتباه قدیری، دروازه‌بان مس فرصتی طلایی را به دست آورد ولی با مکثی طولانی آن را از دست داد. در دقیقه 21 هم چیزی نمانده بود که مس به یک گل باد آورده برسد ولی شکوری، مدافع راست استقلال خوش شانس بود که ضربه سرش به تیر عمودی خورد و وارد دروازه خودی نشد.

در نیمه دوم مس شروع بهتری داشت. در دقیقه 49 ادینیو روی دفع اشتباه صادقی در موقعیت تک به تک قرار گرفت ولی طالب‌لو دروازه استقلال را نجات داد. یک دقیقه بعد هم شوت پولادی با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت. استقلال اما به‌تدریج بازی را در اختیار گرفت و برای زدن گل پیروزی جلو کشید. شوت شیرزاد و موقعیت خوب شریفات مقابل دروازه خالی، دو فرصت خوب استقلال بود که بی‌نتیجه ماند.

مظلومی برای تقویت قدرت تهاجمی تیمش مبعلی را جایگزین دسوزا کرد و ورود این بازیکن فشار این تیم روی دروازه مس را بیشتر کرد. سرمربی استقلال بعد از این یک تعویض اجباری هم داشت و محسن یوسفی را جانشین شیرزاد کرد که مصدوم شده بود. حملات استقلال اما در دقایق باقیمانده نتیجه‌ای نداشت تا این تیم به یک امتیاز رضایت بدهد و 45 امتیازی شود. مظلومی درباره دلایل تساوی تیمش گفت : سازمان لیگ بعد از بازی با السد برای ما بازی گذاشت و بازیکنان مجبور بودند بعد از 4 روز مقابل مس بازی کنند. البته ما در نیمه اول 3 موقعیت گل را از دست دادیم.

پیروزی پرگل نفت

نفت تهران در هفته بیست و پنجم لیگ درخشید و دیروز در ورزشگاه دستگردی موفق به پیروزی 4 بر یک مقابل پیکان شد. نفت تهران که مثل پیکان برای بقا در لیگ تلاش می‌کند، در دقیقه 8 بازی توسط فریرا به گل اول خود دست یافت. رضا ناصحی در دقیقه 45 دومین گل نفت را به ثمر رساند تا این تیم با پیروزی 2 بر صفر راهی رختکن شود. در ادامه و در دقیقه 79 مرتضی پورعلی گنجی گل سوم نفت را وارد دروازه ابراهیم میرزاپور کرد. گل چهارم بازی اما به سود تیم پیکان به ثمر رسید.

بهشاد یاورزاده زننده گل پیکان در دقیقه 83 بازی بود اما این پایان ماجرا نبود و در دقیقه 85 بازی، محمدرضا نیک نهاد نفت را به گل چهارم رساند. حسین فرکی، سرمربی نفت درباره پیروزی پر گل تیمش مقابل مردان حمید علیدوستی می‌گوید: «بازی خوبی بود و در واقع کسانی که این دیدار را از نزدیک ندیدند، یک بازی خوب را از دست دادند. بازی حساب‌شده و با‌برنامه‌ای انجام دادیم و چیزهایی که از بازیکنان خواسته‌ بودیم به‌خوبی در زمین پیاده کردند. خوشحالم که به خواسته‌مان رسیدیم و مزد زحماتمان را گرفتیم. به‌دنبال این هستیم که در بازی‌های آینده یا ببریم یا ببازیم.»

سرمربی پیکان اما تاکید می‌کند که نمی‌تواند شکست تیمش را توجیه کند. حمید علیدوستی می‌گوید: «تیمی که 4 گل می‌خورد نمی‌تواند برای شکستش توجیهی بیاورد و باید در آینده با تلاش و تمرین زیاد، بر مسائل روحی خود فائق شود تا بتواند قابلیت‌های فنی‌اش را به‌خوبی بروز دهد.» او در پاسخ به این سؤال که چرا رحمان رضایی در دقیقه 88 بازی نیمکت را به قصد رختکن ترک کرد، عنوان می‌کند: «از آنجایی که ما کار گروهی می‌کنیم، باید تمام صحبت‌هایمان حول محور تیم باشد. رحمان رضایی نیز به‌دلیل انجام تست دوپینگ نیمکت را ترک کرد و هیچ مشکلی با تیم ندارد.» پیکان با این نتیجه به رده پانزدهم جدول سقوط کرد و نفت با 27 امتیاز جایگاه قبلی پیکان در رده سیزدهم جدول را به دست آورد.

کد خبر 129827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز