همشهری آنلاین: رژیم شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین نیز همچون معمر قذافی دیکتاتور لیبی به استفاده از مزدوران خارجی برای مقابله با مردم روی آورده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، خلیل ابومرزوق رییس فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد: برخی از اتباع سایر کشورها که از سوی رژیم حاکم تابعیت بحرینی دریافت کرده اند با استفاده از سلاح های سرد در مقابل دیدگان نیروهای امنیتی به مردم و تظاهرکنندگان حمله می کنند.

وی گفت: نیروهای امنیتی نیز در مقابل اقدامات مزدوران رژیم حاکم هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند این در حالی است که تا کنون بسیاری از مردم و معترضان توسط این مزدوران زخمی شده اند.

رییس فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین اظهار داشت: مردم بحرین خواستار سرنگونی رژیم حاکم هستند که 40 سال قدرت را در کشور قبضه کرده است.

ابومرزوق گفت: هدف تظاهرات های قبلی و همچنین تظاهرات دیروز جمعه در منامه سرنگونی رژیم حاکم و برپایی نظام مشروطه سلطنتی است که در آن نخست وزیر با رأی مستقیم مردم انتخاب شود.

وی تصریح کرد: برخی از جناح های افراطی دولت پس از آنکه نتوانستند با استفاده از زور و خشونت قیام مردم را سرکوب کنند، در پی آن هستند تا با استفاده از مسایل فرقه ای میان مردم تفرقه انداخته و با دسیسه باعث رعب و وحشت مردم شوند.

مرزوق همچنین افزود: برخی از افراد به جای آن که از وحدت میان هموطنان حمایت کنند، در پی آن هستند تا اعتراضات سیاسی علیه رژیم حاکم را تحریف و آن را به عنوان یک مشکل فرقه ای و مذهبی معرفی و تبلیغ کنند که نتایج آن برای کشور وخیم خواهد بود.

رییس فراکسیون مستعفی الوفاق خاطر نشان کرد: تظاهرکنندگان بر این باورند که ساختار رژیم حاکم، دولت کنونی و اختیارات محدود آن که از سوی خاندان سلطنتی محدود شده است، قادر به ادامه حیات نیست و باید هر چه زودتر اصلاحاتی که مردم در پی آنند صورت بگیرد.

وی گفت: در غیر این صورت ادامه وضعیت کنونی برای اقتصاد، وحدت ملی و همه اقشار جامعه بحرین زیان های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

کد خبر 129778
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز