نمایندگان مجلس کلیات طرح تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب سال 1386 را با 131 رای موافق، 56 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

پس از تصویب کلیات طرح، نمایندگان ماده واحده مربوط به این طرح را نیز با 151 رای موافق، 38 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه تصویب نهایی کردند.

با این مصوبه قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5 شهریور 1386 از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت 5 سال تمدید می‌شود.

براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 1386 به دولت اجازه داده می‌شود کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی را که حداقل 25 سال سابقه خدمت داشته باشند با حداکثر 5 سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته شوند.

براساس این قانون پاداش پایان خدمت این کارکنان براساس 30 سال پرداخت می‌شود و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و تعیین می‌شود.

در زمان بررسی این طرح تعدادی از نمایندگان به دلیل این که این طرح دارای بار مالی برای دولت است با آن موافقت نکردند.
محمد صادق نماینده آستانه اشرفیه و حسین فرهنگی نماینده تبریز با بیان این که این طرح دارای بار مالی برای دولت است با این طرح مخالفت کردند.

نماینده دولت نیز در مخالفت با این طرح خاطر نشان کرد که در کشورهای پیشرفته با توجه به بهبود شرایط زندگی و افزایش سن مفید، سن بازنشستگی را بالا برده‌اند.

نماینده دولت همچنین این طرح را دارای بار مالی برای دولت دانست.

درصورتی که مجلس بارمالی این طرح را تامین نکند شورای نگهبان آن را مخالف قانون اساسی دانسته و رد می کند. مجلس باید بارمالی این طرح را در بودجه سال 1390 مشخص کند.

کد خبر 129503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز