سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد البرادعی تصریح کرد که هدف شخصی وی کمک به ایجاد یک مصر دموکراتیک است نه تلاش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری.

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد البرادعی برنده جایزه صلح نوبل که پیشتر زمزمه‌هایی در مورد کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری مصر مطرح شد و از منتقدان سرسخت حسنی مبارک رئیس جمهور مستعفی مصر بود در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: تنها هدف من این است که کشورم از دیکتاتوری به یک کشور دموکراتیک تبدیل شود.

 البرادعی در ادامه تصریح کرد که رهبر بعدی کشورش باید سن 40 یا 50 سال داشته باشد. وی افزود، امیدوارم که رئیس جمهور آینده حداقل 40 ساله و حداکثر در اوایل 50 سالگی باشد.  البرادعی 68 ساله اظهار داشت: تمایلی به رئیس جمهور شدن در مصر ندارم.

 به گزارش خبرگزاری رویترز، نظر می‌رسد که این اظهارات البرادعی به طور کامل به معنای قطعیت در عدم کاندیداتوری وی نیست و ممکن است وی با درخواست یک عده‌ی دیگر کاندیداتوری خود را اعلام کند.

 البرادعی در ادامه در مورد گروه اخوان المسلمین یکی دیگر از گروه‌های مخالف مصر اظهارنظر کرد.

 وی گفت که این گروه با ارائه کمک‌های پزشکی و دیگر کمک‌ها به فقرا (کاری که دولت نتوانست انجام دهد) توانست از حمایت‌هایی برخوردار شود، اما تصریح کرد که پایگاه حمایتی این گروه حدود 20 درصد در میان مصری‌ها است. 

کد خبر 128387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز