گروه حوادث: برادران تبهکار با همدستی پدرشان، باند سرقت بزرگی به راه انداختند.

سارقان - دستگیری

آنها با سرقت خودروهای مدل بالا در کرج، آنها را با مدارک خودروهای تصادفی سند نمره می‌کردند و مجددا می‌فروختند. اعضای این باند، بعضی از خودروها را 3 بار فروخته و مجددا آنها را سرقت کرده بودند.از نخستین ماه‌های امسال ماموران پلیس آگاهی استان تهران در جریان سرقت خودروهای مدل بالا قرار گرفتند. با افزایش سریع آمار سرقت‌ها که همگی به‌صورت مشابهی به‌وقوع پیوسته بود، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس با دستور مرجع قضایی، تحقیقات خود برای شناسایی و ردزنی سارقان را آغاز کردند.

کارآگاهان در نخستین مرحله از تحقیقات خود، با بررسی شگرد سارقان، به تعدادی از سارقان حرفه‌ای خودرو که به تازگی از زندان آزاد شده بودند، رسیده و آنها را تحت نظر قرار دادند. مدتی بعد درحالی‌که بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد سارقان حرفه‌ای در خانه‌ای در محمد‌شهر کرج مخفی شده‌اند، ماموران این محل را تحت نظر قرار دادند و در جریان تحقیقات خود دریافتند که سارقان 3 برادر هستند که تعدادی از خودروهای مسروقه را نیز داخل مخفیگاه خود نگهداری می‌کنند.

با مشخص شدن این موضوع، وقتی ماموران مطمئن شدند برادران سارق در مخفیگاه خود حضور دارند در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند. در بازرسی مخفیگاه متهمان، ماموران 2 خودروی زانتیا و 405 مسروقه و یک سلاح کمری کشف و توقیف کردند.

پدر، چهارمین عضو باند

با دستگیری 3 برادر و انتقال آنها به اداره آگاهی استان تهران، آنها در بازجویی‌های اولیه به همکاری پدرشان در جریان فروش خودروهای سرقتی اعتراف کردند و مدعی شدند تا‌کنون 150‌خودروی مدل بالا از جمله زانتیا و انواع پژو را به سرقت برده‌اند. با اعتراف‌های برادران تبهکار، پدر خانواده و 7‌همدست دیگر آنها نیز به سرعت دستگیر شدند.

اعضای باند در تشریح فعالیت خود گفتند: بعد از خرید خودروهای تصادفی مدل بالا در استان‌های مرکزی و جنوبی، از اسناد این خودروها استفاده کرده و در مخفیگاه‌مان اقدام به سندسازی و جعل پلاک برای خودروهای سرقتی می‌کردیم و با این اسناد جعلی، خودروهای سرقتی را به فروش می‌رساندیم.

متهمان در ادامه اعترافات خود گفتند که تا‌کنون 50 خودرو را سند نمره کرده و فروخته‌اند و 100 خودروی دیگر را بعد از سرقت اموال با‌ارزش آنها، در مکان‌های خلوت رها کرده‌اند.سردار اکبرشاهی، فرمانده انتظامی استان‌های تهران و البرز با اعلام این خبر گفت: نکته قابل توجه در شیوه سرقت اعضای این باند، نوع خرید و فروش خودروهای تصادفی بود؛ به‌گونه‌ای که سارقان برای آنکه ردی از خود بر جای نگذارند از هویت افرادی که وضعیت مالی خوبی نداشته اند، سوءاستفاده کرده و خودروهای تصادفی را با نام آنان خریداری کرده و خودروهای مسروقه را نیز با نام این افراد به فروش می‌رساندند تا ردپایی از خود برجای نگذارند.

3 بار سرقت یک خودرو

سردار علیرضا اکبرشاهی گفت: اعضای این باند، خودروهای سرقتی را که با جعل اسناد به متقاضیان می‌فروختند مجددا در فرصتی مناسب به سرقت می‌بردند؛ به‌گونه‌ای که در میان خودروهای کشف شده تعدادی خودرو وجود دارد که 3بار سرقت شده‌اند. سردار اکبرشاهی در پایان افزود: 35 دستگاه خودروی فروخته‌شده کشف شده و 15 دستگاه خودرو نیز اعلام توقیفی شده‌اند و تا‌کنون 100 شاکی، اعضای این باند را مورد شناسایی قرار داده‌اند. دیگر کسانی که خودروهایشان به سرقت رفته هم برای شناسایی خودروی خود می‌توانند به اداره آگاهی استان تهران در میدان طالقانی مراجعه کنند.

کد خبر 127750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز