گروه اجتماعی - علی‌اصغر محمدی: در ساعات پس از تعطیلی مدارس نباید به دانش‌آموزان در کلاس‌های فوق‌برنامه تنها فیزیک و شیمی آموخت بلکه می‌توان برای دانش‌آموزان کلاس‌های ورزشی مانند فوتبال و والیبال نیز دایر کرد تا آنها از مدرسه فراری نباشند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این مطلب افزود: چرا باید همه کلاس‌های فوق‌برنامه تنها به دروسی مانند فیزیک، ریاضی یا شیمی اختصاص یابد و تلاش شود تا این دروس وارد ذهن دانش‌آموزان شود؟ این کارها موجب می‌شود که دانش‌آموزان، از مدارس فراری باشند و برخلاف میل باطنی در این کلاس‌ها شرکت کنند.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در آیین تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش شهر تهران گفت: همان‌طور که کلاس‌های فوق‌برنامه فیزیک و شیمی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود می‌توان پس از پایان کلاس‌های درس روزی 6 ساعت هم کلاس ورزش برای آموزش رشته‌های ورزشی مانند فوتبال و والیبال دایر کرد بدون اینکه کوچک‌ترین لطمه‌ای به روند تحصیلی دانش‌آموزان وارد شود.

وی، ورزش را از اساسی‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در طرح تحول بنیادین خواند و اظهار کرد: ورزش باید وارد مدارس شود و تا زمانی که این کار انجام نشود در ورزش قهرمانی و در سطح تیم‌های ملی موفق نمی‌شویم.وزیر آموزش و پرورش دلیل موفق نشدن تیم ملی فوتبال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را نیز ناشی از این امر دانست و گفت: امروز ما نمی‌توانیم تیم فوتبال کره‌جنوبی را شکست دهیم چون آنها ورزش را از مدارس شروع می‌کنند و استعدادهای خود را در مدارس کشف می‌کنند و ما بازیکنان فوتبال را از کوچه و خیابان می‌آوریم که تفاوت این کارها کاملا مشخص است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم تا از بین 13 میلیون دانش‌آموز حداقل 5 میلیون نفر تا 3 سال آینده وارد فضاهای ورزشی شوند. وی خطاب به سید‌علی یزدی‌خواه، رئیس جدید آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سال آینده باید دست‌کم 100 مدرسه ورزش در شهر تهران دایر شود و پیشنهاد می‌شود مدارس راهنمایی به مدارس ورزش تبدیل شوند.

کمبود 7هزار معلم در تهران

رئیس جدید آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین گفت: برای سال آینده تحصیلی 7 هزار معلم در دوره‌های ابتدایی، فنی و حرفه‌ای، استثنایی، مشاوره برادران و بهداشت در سطح آموزش و پرورش شهر تهران کم داریم و درصورت تامین این نیاز، می‌توانیم پاسخگوی برنامه‌های پیش رو باشیم.

کد خبر 127414

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز