گروه سیاسی: حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه که به تازگی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات راهی این کشور شده است، در گفتگویی با همشهری چاپ امارات به بیان نظرات خود درباره اولویت‌های کاری اش در این کشور پرداخت.

وی با اشاره به این‌که پیش از این 8 سال در آلمان شرقی و فرانسه سفیر ایران بوده است تأکید کرد: امارات اصلاً جای استراحت نیست چرا که این کشور از جمله کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران کار زیادی در آنجا دارد. آصفی در مقام ارائه مصداق برای کارهای زیادی که پیش رو دارد، گفت: در امارات بیش از چهارصد هزار ایرانی زندگی می‌کنند که باید از آنها حمایت شود، بیش از 80 دفتر رسمی وجود دارد که باید با آنها کار کرد، همچنین ایران حداقل سالی 8 میلیارد دلار همکاری اقتصادی با امارات دارد که باید نسبت به آن سیاست مناسب اتخاذ کرد. سفیر ایران در امارات در مورد مناسبات اقتصادی همچنین خاطرنشان کرد که باید راه میانه در روابط اقتصادی دو کشور اتخاذ شده و مبادلات متعادل شود، یعنی این‌که ایران در قبال سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها خدمات فنی و مهندسی هم به امارات صادر کند. آصفی که پیش از عزیمت خود به امارات با رئیس جمهوری دیدار کرده، گفت: آقای احمدی‌نژاد روی کار با امارات و اینکه ایرانی‌ها در هر جای دنیا باید آبرومند و عزیز باشند، تأکید ویژه‌ای داشتند.
سخنگوی سابق وزارت خارجه در مورد نگرانی‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از آثار زیست‌محیطی نیروگاه هسته‌ای بوشهر نیز گفت: ما به محض این‌که نگرانی‌های رسانه‌ای از سوی کشورهای عربی دیدیم، سعی کردیم که آن را رفع کنیم، هر چند که استاندارد این نیروگاه مورد تأیید آژانس نیز قرار گرفته است و جای هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. آصفی درخصوص حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و تأثیر آن بر روابط ایران با همسایگان خود نیز تأکید کرد: علیرغم سیاست‌های تفرقه ‌افکنانه آمریکا در منطقه ، ایران هیچگاه در قبال همسایگان خود سوءنیت نشان نداده است.
کد خبر 12736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز