گروه بورس: نشست بازیگران بزرگ بورس برای حفظ شاخص بالای مرزهای 10 هزار واحد برگزار شد.

به گزارش همشهری، در پی افت شاخص ظرف روزهای آغازین هفته گذشته، 15 تن از مدیران شرکتهای موثر فعال در بورس به دعوت سازمان بورس و اوراق بهادار گردهم آمدند تا روند عرضه و تقاضا را در بازار سهام به حال تعادل بازگردانند.

این گزارش حاکی است: شاخص کل بورس تهران از ابتدای دی ماه و همزمان با تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت روند نزولی ملایمی را آغاز کرد و بار دیگر خود را به 10 هزار واحد نزدیک کرد.

در حالی که در آذرماه سال جاری شاخص کل بورس تهران پس از 11 ماه بار دیگر مرز 10 هزار واحد را درنوردید.

 بر همین اساس اخبار دریافتی حاکی از تلاش مدیران سازمان بورس به حفظ شاخص و جلوگیری از نزول آن دارد. 

اگر چه پیش‌بینی کارشناسان بر این است که روند نزولی بازار سهام در دو هفته گذشته واکنش طبیعی بازار به برخی از حوادث است و این روند زود گذر و موقتی است.

شنیده‌ها حاکی است: برخی معامله‌گران بزرگ بازار از جمله سرمایه‌گذاری غدیر، تأمین اجتماعی، ایران خودرو و سایپا وعده داده‌اند با تزریق نقدینگی در بازار شرایط تعادل نسبی را در زیرمجموعه‌های خود ایجاد کنند.

از سوی دیگر شنیده شده، سازمان بورس نیز به مدیران این شرکتها وعده داده، در قبال این حرکت حمایتی، دستور حذف حجم مبنا را صادر و با مجوز افزایش سرمایه شرکتها موافقت خواهد کرد. از صحت و سقم این اخبار اطلاع درستی در دست نیست.

همچنین برخی منابع خبری نیز خبر داده‌اند، بزرگان بورس از دو شرکت بیمه مرکزی و بیمه ایران خواسته‌اند در شرایط فعلی از عرضه سهام متعلق به خود در بازار خودداری کنند.

روز چهارشنبه بیمه‌های ایران و مرکزی اقدام به عرضه و فروش 100 میلیارد ریال سهام در بازار کردند که در صورت عرضه‌نشدن این سهام همزمان با عرضه بلوکی در بورس، شاخص بورس قادر بود که افزایش بیشتری را تجربه کند.

کد خبر 12601

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز