گروه اقتصادی: اظهارات مسئولان وزارت کار مبنی بر ایجاد یک میلیون و 300 هزار شغل در سال‌جاری واکنش بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس را در پی داشته است به‌طوری‌که اکثر آنها بر این باورند که این آمار دور از ذهن بوده و میزان شغل ایجاد شده در کشور بسیار پایین‌تر از ارقام اعلام شده است.

عباسعلی نورا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه نکردن گزارش به مجلس در مورد چگونگی و نحوه ایجاد این میزان شغل در کشور به همشهری گفت: اگر این میزان شغل در کشور ایجاد شده بود مطمئنا آثار آن برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه و همچنین بخش تولید کشور ملموس بود.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن رد ادعای دولت مبنی بر ایجاد یک میلیون و300 هزار شغل، به همشهری گفت: وزارت کار میزان اشتغال‌زایی قیدشده در فرم بنگاه‌های زودبازده را به حساب شغل ایجاد شده گذاشته است. این در حالی است که بیش از 40درصد این تسهیلات دچار انحراف شد و در بخش‌های مورد نظر هزینه نشد.

محمد حسین فرهنگی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره به عدم‌شفاف‌سازی‌ آماری از طرف وزارت کار به همشهری گفت: تا زمانی که وزارت کار چگونگی و نوع مشاغل ایجاد شده را اعلام نکند نمی‌توان نظر خاصی در این مورد داد.
فرهنگی ادامه داد:اما باید این نکته را درنظر داشت که اگر این میزان شغل در کشور ایحاد شده بود آثار آن در اقتصاد و میزان نرخ بیکاری کاملا مشهود بود.

حمیدرضا فولادگر، دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز ضمن مبهم دانستن آمار اعلام شده به همشهری گفت: اشتغال افراد در پروژه‌هایی همچون مسکن مهر نیز به حساب مشاغل ایجاد شده گذاشته شده است در حالی که ممکن است پس از اتمام این پروژه‌ها افراد مذکور مجددا بیکار می‌شوند.

کد خبر 125950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز