یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معمر قذافی رهبر لیبی، ازسرنگونی زین العابدین بن علی رییس جمهوری تونس ابراز تاسف کرد.

ben ali ghazafi

به گزارش ایرنا، نشریه آلمانی 'اشترن' روز یکشنبه با اعلام این خبر و به نقل از قذافی افزود: بن علی هنوز هم رییس جمهوری مشروع تونس است و بهتر از او وجود ندارد.

وی با مورد خطاب قرار دادن مردم تونس کار آنها را اشتباه خواند و در توصیه به کشورهای همسایه از انها خواست از حکومت بن علی به عنوان حکومتی دارای دموکراسی الگو بگیرند.

العربیه نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: قذافی خطاب به مردم تونس گفت که شما زیان بزرگی کردید و زین العابدین را از دست دادید.

به گفته وی، تغییری که در تونس رخ داد، می‌توانست به شیوه مسالمت آمیز و متمدن و از طریق همه پرسی رخ دهد.

قذافی، رییس جمهوری مخلوع تونس را بهترین شخص برای حکومت بر این کشور در مرحله کنونی دانست و این سووال را مطرح کرد که آیا زین العابدین نگفته بود که پس از سه سال، دیگر تمایلی ندارد رییس جمهوری باشد؟

قذافی، اوضاع اقتصادی در طول ریاست جمهوری بن علی را بسیار خوب توصیف کرد و خطاب به مردم تونس گفت: چرا اوضاع را خراب کرده و با آتش و غارت گروه‌های نقاب دار آنرا سیاه می‌کنید؟

به گفته قذافی، مردم تونس قربانی دروغ‌هایی شدند که در اینترنت منتشر می‌شد که منظور وی به طور خاص سایت ویکی لیکس و نیز سایت‌های اجتماعی که نقش زیادی در برپایی تظاهراتی منتهی به سرنگونی نظام بن علی ایفا کردند.

در همین حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ارتش تونس  تعدادی از محافظان شخصی بن علی را که در حال خروج از کشور و پناهنده شدن به لیبی بودند در استان "تطاوین " دستگیر کرده است.

کد خبر 125918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز