سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: ارمغان بارندگی‌های چند روز گذشته در تهران بازگشت شرایط سالم هوا به پایتخت بود.

weather

شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد، با توجه به گزارش هواشناسی، شاخص کیفیت هوا تا ظهر دیروز جز در مناطق پرتردد و شلوغ پایتخت در شرایط سالم باقی ماند. به‌رغم بارندگی‌های اخیر در کشور که عامل اصلی آن ورود ابرهای بارش زای مدیترانه‌ای به کشور از ابتدای هفته بوده است، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور می‌گوید: بارش پاییزه در سراسر کشور پایین بود.
پرویز رضازاده همچنین در پیش‌بینی خود از وضعیت هوای کشور گفت: تا روز پنجشنبه کاهش شدید دما پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه نیز دمای هوا بیشتر خواهد شد و بار دیگر از همین روز تا دوشنبه آینده برف و باران می‌بارد.وی البته از استان‌های اصفهان، فارس، تهران و برخی استان‌های کشور به‌عنوان استان‌های درگیر کمبود بارش نام برد و افزود: بارش‌ها در این استان‌ها با تاخیر انجام شده است.

مدیرکل پیش‌بینی هوا در سازمان هواشناسی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، غیراز شمال کشور به‌خصوص در کرانه‌های ساحلی و خراسان شمالی تا خراسان رضوی که بارش‌ها قابل‌توجه است در دیگر نقاط کشور بارش‌ها به‌صورت پراکنده خواهد بود. وی پیش‌بینی کرد که از روز شنبه هفته آینده بارش‌های گسترده‌ای در سطح کشور واقع شود که تا روز دوشنبه سراسر کشور را دربر گیرد. همزمان با این اظهارات، هواشناسی اصفهان اعلام کرد که با نفوذ موج سرما به کشور، دمای هوا در فریدونشهر واقع در غرب استان اصفهان به 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

این وضعیت همزمان با خروج سامانه ناپایداری که منجر به بارش 40سانتی‌متر برف در این مناطق شد اتفاق افتاده است. از استان همدان نیز خبر می‌رسد که شدت بارش برف در بامداد روز گذشته به حدی بود که در محور «سوباشی - کیتو» در این استان، ارتفاع برف به 30و در برخی نقاط به 40سانتی‌متر رسیده است.

کد خبر 125579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز