همشهری آنلاین : معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام جزییات ثبت‌نام آزمون فراگیر کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت‌نام آزمون از 26 دی ماه خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ناپیوسته تا دوم بهمن ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند به عنوان دانش‌پذیر کارشناسی ناپیوسته در یک کد رشته امتحانی ثبت‌نام و حداکثر در 5 مرکز مجری دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام‌نور متقاضی شوند.

وی ادامه داد: دارندگان مدرک کاردانی و همچنین مدرک کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه و دانشجویان سال آخر مقطع کاردانی که حداکثر تا 31 شهریور90 فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند دراین آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

توکلی در خصوص ظرفیت پذیرش برای این دوره آزمون، تصریح کرد: ظرفیت پذیرش برای هر رشته محل 40 نفر است.

وی با اشاره به نحوه گزینش دانشجو در دوره‌های فراگیر کارشناسی ناپیوسته، گفت: نمره کل نهایی به صورت تأثیر 80 درصدی میانگین دروس حاصل از آزمون و تأثیر 20 درصدی میانگین مدرک کاردانی است که با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده، ملاک پذیرش خواهد بود.

توکلی با تاکید بر اینکه برای پاسخ‌های غلط نمره منفی لحاظ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در دوره دانش‌پذیری نمرات زیر10 کسب کنند و به عنوان قبول اعلام شده‌اند لازم است دروس مورد نظر را در مدت مجاز تحصیل با رعایت پیش‌نیاز دروس اخذ و با موفقیت کسب حداقل نمره 10 بگذرانند.

معاون سازمان سنجش در خصوص میزان هزینه ثبت‌نام گفت: داوطلبان باید با مراجعه به باجه‌های پستی نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت‌نام دارای شماره پرونده، نام کاربر و رمز عبور به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی به مبلغ 50 هزار تومان اقدام و نسبت به دریافت کارت اعتباری ثبت‌نام و یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام اقدام کنند.

کد خبر 125520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز