همشهری آنلاین: نشت یکی از خطوط لوله نفت در آلاسکا موجب شد قیمت نفت خام در بازارهای جهانی به شدت افزایش یابد.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، در همین حال سهام کنسرسیوم نفتی انگلیسی بی پی هم دو درصد سقوط کرد.

بهره برداری از این  خط لوله را شرکت آلاسکا پایپلاین سرویس، شرکت تابعه بی پی بر عهده داشت. این شرکت به خاطر نشتی نفت، مجبور شده انتقال از این خط لوله را متوقف کند.

به این ترتیب قیمت یک بشکه (159 لیتری) نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه تا آخرین ساعات نیمروز به 89 دلار و 29 سنت رسید. این بها یک دلار و 26 سنت بیش از قیمت این نوع نفت در روز جمعه است. بهای یک بشکه نفت برنت دریای شمال هم با دو دلار و دو سنت افزایش به 95 دلار و 35 سنت رسید.

ضربه به بی پی

شرکت تابعه بی پی اعلام کرد، مسئولان روز و شب مشغولند تا جلوی نشتی را بگیرند و دوباره خط لوله کارش را از سر بگیرد. گزارش های اولیه حکایت از آن دارد که این نشتی خسارتی برای انسان ها یا محیط زیست نداشته است.

رسانه های انگلیسی این نشتی را که موجب تعطیلی خط لوله شده است، ضربه ای دیگر برای بی پی توصیف کردند که در مسیر احیای خود پس از فاجعه نفتی در خلیج مکزیک است. این خط لوله انتقال 15 درصد نیاز نفتی آمریکا را بر عهده دارد.

سیستم خط لوله ترانس آلاسکا (TAPS) با طول 800 مایل یکی از بزرگ ترین خطوط لوله نفت در جهان است. این خط لوله منطقه متقاضی نفت در حومه خلیج پرودهو را به بندر یخ زده والدز در شمال آمریکا متصل می کند.

کد خبر 125480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز