چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

شهرام کرمی* یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال‌های اخیر برگزاری جشنواره کودک و تئاتر است.

shahram karami

این برنامه با توجه به استقبال مخاطبان فرهنگسراها از نمایش‌های کودک و نوجوان از 4 سال پیش در مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شد.استقبال بیش از 200 هزار مخاطب کودک و نوجوان از دوره‌های گذشته و حضور بیش از 30 هنرمند پیشکسوت و جوان و تولید و اجرای بیش از 40 نمایش مهم‌ترین دستاورد این جشنواره بوده است.

ویژگی مهم این جشنواره این است که آثار نمایشی در یک دوره زمانی طولانی به شکل چرخشی در فرهنگسراها اجرا می‌شود. هر دوره جشنواره با رویکرد جدیدی برگزار شد و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از آبان ماه با اجرای نمایش‌های اجرا شده و موفق کودک و نوجوان کار خود را آغاز کرد.

برگزاری این جشنواره و استقبال هنرمندان و مخاطبان نشان از نیاز و اهمیت تئاتر کودک و نوجوان دارد. در برگزاری 4 دوره جشنواره سختی زیادی برای گروه‌های نمایشی ایجاد شد اما شیرینی اجرا برای کودکان و نوجوانان محله‌های مختلف شهر تهران باعث شد که خاطره خوبی از هنر نمایش و هنرمندان در ذهن بچه‌های تهران بماند.

این جشنواره یک ضرورت است که سازمان فرهنگی هنری به‌عنوان متولی فرهنگ شهر از آن حمایت می‌کند. می‌توان با امید به آینده برای برگزاری دوره‌های آینده برنامه‌ریزی کرد تا فرزندان خوب شهر تهران امکان استفاده از نمایش‌های ویژه خود را داشته باشند. در این راه حمایت و کمک هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری شهر تهران بیشتر از همیشه لازم است.

*مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

کد خبر 125065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز