جانشین فرمانده نیروی انتظامی از افزایش کشف 25 درصدی مشروبات الکلی و 50درصدی محصولات ضد‌فرهنگی قاچاق خبر داد.

سردار احمد‌رضارادان

سردار احمد‌رضا رادان در همایش رؤسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا گفت: طی یک ماه گذشته و با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، قاچاق گازوئیل 15 درصد کاهش یافته است. باید هزینه قاچاق برای قاچاقچیان بالا برود و پلیس نیز حساس‌تر باشد.وی اظهار داشت: با وجود نقشی که هدفمندی یارانه‌ها در جلوگیری از قاچاق سوخت دارد اگر نتوانیم در اقداماتمان هدفمند عمل کنیم شاهد ورود کالاها و سوخت قاچاق به کشور خواهیم بود که برای تولیدات داخلی مشکل ایجاد می‌کند.

سردار رادان تصریح کرد: چرخه قاچاق کالا زمانی متوقف می‌شود که سرشبکه‌ها و صاحبان سرمایه‌های حرام لطمه ببینند. گاهی سرشبکه را می‌گیرید اما اقدامات قضایی کامل‌کننده نیست زیرا عقبه این شبکه را به‌خوبی شناسایی نکرده‌اید. قانون قدیمی مبارزه با قاچاق کالا موجب شده تا اقدامات اثربخش نباشد. این قانون به سال‌های 1312 و 1350 مربوط می‌شود و فقط تبصره مربوط به مشروبات الکلی آن اصلاح شده است.

وی اظهار داشت: افراد خرده‌پا در قاچاق کالا را به‌عنوان سرنخ دنبال کرده و تحت تعقیب قرار دهید.وی اظهار داشت: برخورد با دانه‌درشت‌ها به‌عنوان یک اولویت مدنظر باشد و برای این کار نیاز به کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار است. اگر نتوانیم مجرمان حرفه‌ای را کنترل کنیم آنان دوباره به چرخه قاچاق بازمی‌گردند.

کد خبر 125062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز