سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سلمان تاثیر، استاندار قدرتمند استان پنجاب پاکستان در اسلام‌آباد به ضرب گلوله ترور شد تا بحران سیاسی پاکستان پیچیده‌تر شود.

سلمان تاثیر

 او یکی از اعضای ارشد حزب حاکم مردم پاکستان و یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی این کشور بود. پنجاب، پرجمعیت‌ترین شهر پاکستان است. این در حالی است که یوسف‌رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان  اعلام کرد که دولتش با حزب مسلم‌لیگ که از طرفداران پرویز مشرف است، به توافق رسیده و این حزب به دولت در پارلمان رای عدم‌اعتماد نخواهد داد.

با خروج حزب متحده قومی از دولت پاکستان، دولت ائتلافی گیلانی با مشکل جدی روبه‌رو شد و اکنون این احتمال وجود دارد که پارلمان به دولت رای عدم‌اعتماد بدهد. به همین دلیل گیلانی از روز دوشنبه گفت‌وگو با احزاب مخالف برای جلب حمایت این گروه‌ها را آغاز کرد. در نخستین موفقیت دولت، طرفداران مشرف در حزب مسلم لیگ با دولت گیلانی اعلام همبستگی کرده‌اند.

در همین حال رئیس‌جمهور سابق پاکستان بار دیگر اعلام کرد که حزب جدیدالتأسیس وی آماده رقابت در انتخابات زودهنگام احتمالی در پاکستان است. این اظهارات پرویز مشرف، رئیس‌جمهور سابق پاکستان در حالی مطرح شده که دولت پاکستان اکنون با یک بحران سیاسی به‌دنبال خروج شرکایش از ائتلاف حاکم مواجه است.

مشرف که حزب جدیدی به نام حزب «مسلم‌لیگ تمام پاکستان» را 2 ماه پیش تشکیل داده تصریح کرد که وی پیش از انتخابات آینده به کشورش بازمی‌گردد. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در آپارتمانش در دوبی اظهار داشت:‌ آماده هستیم تا در انتخابات رقابت کنیم. با توجه به اینکه ما یک حزب جدیدالتأسیس داریم‌، در اختیار داشتن زمان بیشتر برایمان مفید خواهد بود. با این حال اگر هر زمان انتخابات زودهنگام برگزار شود، مطمئنا ما تلاش خود را خواهیم کرد.

کد خبر 124976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز