گروه شهری: بررسی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان داده که پایتخت در آذرماه امسال حتی یک روز پاک نیز نداشته است.

به گزارش همشهری، براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، شهر تهران در آذرماه سال‌جاری 28 روز در وضعیت ناسالم قرار داشته و 2 روز در این ماه نیز وضعیت هوا در شرایط سالم قرار داشت. این در حالی است که به موجب این گزارش، هوای تهران در آذرماه سال گذشته 21 روز در وضعیت سالم و 9 روز نیز در وضعیت پاک قرار داشت.

بر این اساس در آذرماه سال گذشته یک روز نیز هوای شهر در وضعیت ناسالم قرار نداشته است. شرایط نامطلوب آلاینده ذرات معلق کمتر از5.2  میکرون و وقوع شرایط پایدار جوی عامل اصلی وضعیت ناسالم هوای تهران در آذرماه 89 اعلام شده است. به موجب این گزارش، هوای ماه آذر در تهران نسبت به هوای همین ماه در سال 87 بسیار نامطلوب بوده و همچنین شاخص کیفیت هوای این شهر در 9 ماه ابتدایی سال به‌علت تعداد بیشتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه 2 سال گذشته در وضعیت نامطلوب قرار داشت.

وضعیت پاک هوای تهران در 9 ماه ابتدایی سال‌ 87 هفت روز و در 9 ماه ابتدایی سال 88 نوزده روز بوده که این میزان در سال 89 تاکنون به 14 روز رسیده است. میزان وضعیت سالم در 9 ماه نخست این سال‌ها نیز به‌ترتیب 217 روز در سال 87 و 221 روز در سال 88 و تعداد 200 روز در سال 89 است. همچنین 61 روز از روزهای 9 ماه ابتدایی سال‌جاری و 34 روز از روزهای مشابه سال گذشته در وضعیت ناسالم هوا قرار داشته است.

یک روز از روزهای این سال‌ها نیز تاکنون به موجب گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا در وضعیت خطرناک قرار داشته و بدین‌ترتیب شاخص کیفیت هوای تهران در 9 ماه ابتدایی سال 89 تا دیروز به‌علت تعداد بیشتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه 2 سال گذشته در وضعیت نامطلو‌بی قرار دارد.

جدول آلودگی هوا

کد خبر 124962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز