مدیرکل بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات شیوه‌های جدید کلاهبرداری توسط شرکت‌های هرمی را تشریح کرد.

herami

علی تقوی به فارس گفت: اخیراً یکی از شرکت‌های هرمی تحت پوشش فروش دستبندهای انرژی‌زا اقدام به عضو‌گیری و فروش این دستبندها می‌کند، اعضا باید این دستبندها را به 2نفر دیگر فروخته و پورسانت دریافت کنند و نفرات جدید نیز به شکل هرمی مسیر را ادامه می‌دهند.

تقوی افزود: برخی هرمی‌ها تحت عنوان بیمه عمر و خودرو اقدام به عضو‌گیری و پرداخت پورسانت می‌کردند. از این شرکت بیمه موضوع استعلام شد که توسط این شرکت موضوع تکذیب شد. افراد سودجو، از اعضای خود می‌خواستند تا اقدام به فروش بیمه‌نامه کنند و این بدون هماهنگی با شرکت بیمه مذکور بود.

این مدیر وزارت اطلاعات تصریح کرد: این شرکت‌ها حق عضویت هم دریافت می‌کردند، هر چند شرکت‌های هرمی عضوگیری صرف را کنار گذاشته و همه به‌دنبال فروش محصول در کنار عضوگیری هستند. وی اظهار داشت: شرکت‌های هرمی تحت پوشش فروش لوازم آرایش، کتاب، لوازم خانگی و... اقدام به عضوگیری می‌کنند. مدیرکل بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات گفت: «فارکس» که تحت عنوان خرید و فروش سهام اقدام می‌کند، نوع دیگری از فعالیت شرکت‌های هرمی است.

استفاده از نام فارکس به‌عنوان یک تجارت اینترنتی در بورس‌های جهانی مطرح است. تقوی افزود: فارکس شرکت‌هایی هستند که ثبت هم نشده‌اند اما دفتر به راه می‌اندازند و می‌گویند بیایید شما را عضو بورس‌های بین‌المللی کنیم و آنجا به اسم خرید و فروش شروع می‌کنند اما اینها دروغ است.

کد خبر 124523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز