زائران ایرانی عتبات عالیات که در حوادث تروریستی عراق کشته‌ شوند، شهید و مجروحان نیز به‌عنوان جانباز محسوب می‌شوند.

تمیز کردن خیابان بعد از انفجار

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این مطلب اظهار داشت: تمامی زائران ایرانی که در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات می‌شوند درصورت کشته‌ شدن در حوادث تروریستی عراق، شهید محسوب می‌شوند. حجت‌الاسلام مهدی شهسواری افزود: مصدومان این حوادث نیز جانباز محسوب می‌شوند که با تأیید دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت به بنیاد شهید معرفی شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: زائران عتبات عالیات تحت پوشش بیمه سفر شامل بیمه فوت به هر علت7 میلیون تومان، فوت به‌علت حادثه 12 میلیون تومان و نقص عضو بر اثر حادثه 10 میلیون تومان قرار گرفتند. شهسواری اظهار داشت: با توجه به ناامنی و خطراتی که برای زائران ایرانی در عراق وجود دارد، سازمان حج و زیارت با همکاری بیمه سینا زائران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

وی افزود: مدت پوشش بیمه 48 ساعت قبل از سفر و 120 ساعت پس از بازگشت به کشور خواهد بود و درصورتی‌که در مدت بازگشت از سفر نیز با اتفاقی مواجه شدند تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به اینکه بار زائران نیز تحت پوشش بیمه است، تصریح کرد: بار زائران نیز تا سقف 250 هزار تومان در رفت و تا سقف 700 هزار تومان در برگشت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

کد خبر 124213

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز