مردان پرویز مظلومی 28 آذر در شرایطی به مصاف فولاد می‌روند که خاطره خوشی از رویارویی با مردان مجید جلالی ندارند.

فوتبال

مسابقه رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی گویای این مسئله است. استقلال که لیگ دهم را با پیروزی مقابل شهرداری در تبریز شروع کرد، در دومین مسابقه در خانه مقابل فولاد چاره‌ای جز شکست 2-1 نداشت. باخت غیرمنتظره استقلال در هفته دوم، حاوی نکته دیگری بود؛پی بردن به قدرت فولاد در لیگ دهم‌. مجید جلالی بازیکنان این فصل فولاد را انتخاب کرده و پیش‌تر گفته بود که یکی از دلایل موفقیتش می‌تواند همین موضوع باشد.

پرویز مظلومی معتقد است که «فولاد دارای کادر فنی با تجربه و بازیکنان بسیار خوبی است. با توجه به اینکه آنها در این دیدار میزبان هستند قطعا برای کسب پیروزی به میدان خواهند آمد.» سرمربی استقلال فولاد را تیمی منظم عنوان می‌کند و یادآور می‌شود: «فولادی‌ها در هر بازی برنامه‌های ویژه‌ای برای دیدار مقابل حریف درنظر دارند.»

استقلال امیدوار است در هفته نوزدهم از فولاد انتقام مسابقه رفت را بگیرد. در تمرین دیروز این تیم کشاله ران حنیف عمران‌زاده دچار کشیدگی شد و وضعیت او برای بازی امروز مشخص نیست. بیشتر از این موضوع، مصدومیت فرهاد مجیدی باعث نگرانی کادرفنی استقلال شده است. بعد از مصدومیت میلاد میداودی باشگاه استقلال هوار محمد را به خدمت گرفت تا در مسابقه‌های نیم فصل دوم از مشکلات خط حمله خود بکاهد. اما مهاجم عراقی هنوز وضعیت مشخصی ندارد و معلوم نیست برای استقلال بازی کند.

فرهاد مجیدی دیروز با لباس شخصی در زمین تمرین نوبنیاد حاضر شد و پرویز مظلومی بدون داشتن او، تنها به گلزنی آرش برهانی و البته نفوذهای اسماعیل شریفات اکتفا خواهد کرد. این در حالی است که ایمان مبعلی به‌دلیل محرومیت این مسابقه را از دست می‌دهد و مهدی امیرآبادی، مهدی سید صالحی و محمد محمدی به‌دلیل مصدومیت وضعیت نامشخصی برای رویارویی با فولاد دارند.

جالب اینکه سرمربی استقلال شرایط استقلال را مناسب توصیف می‌کند: «آماده هستیم 3 ‌امتیاز حساس مقابل فولاد را از آن خود کنیم. بازیکنان ما شرایط و حساسیت مقابل فولاد را کاملا درک کرده و همه آگاه هستند که این 3 امتیاز نقش بسیار حیاتی برای تیم ما خواهد داشت.» فولاد نیم فصل دوم لیگ را خوب شروع نکرد و هفته پیش مقابل تیم ضعیف استیل آذین 2-1 شکست را پذیرفت.

کریم شاهوردی، مهرداد جماعتی و مهدی مومنی بازیکنان محروم فولاد برای هفته نوزدهم هستند. مجید جلالی درباره حضور تیمش در بازی با استقلال می‌گوید: «فولاد همیشه در بازی‌های بزرگ تمرکز بیشتری داشته و اگر به نتایج این بازی‌ها در گذشته نگاه کنیم، شرایط بدی نداشته‌ایم. ما برابر تیم‌های قدرتمند و مدعی بازی‌های خوبی را انجام داده‌ایم و مطمئن هستم در مسابقه برابر استقلال هم شرایط گذشته را خواهیم داشت.»

سرمربی فولاد، حریف را تیمی منسجم می‌داند و تاکید می‌کند: «استقلال تیمی است که باید در مصاف با آنها خیلی سنجیده عمل کرد. در این تیم یکسری خصوصیات فردی دیده می‌شود که می‌تواند از لحظه‌ها گل ساخته و به پیروزی برسد. این شرایط ایجاب می‌کند تا بازی سختی را در پیش داشته باشیم.»

البته فولاد همیشه گربه سیاه تیم‌های مدعی و بزرگ لیگ بوده است. آنها با مجید جلالی در ادوار گذشته و نیز در لیگ امسال نشان داده‌اند که توان غلبه بر هر تیم قدرتمندی را دارند. این تیم در حال حاضر با 23 امتیاز تیم هشتم جدول را به‌خود اختصاص داده است. در مقابل استقلال وضعیت متفاوتی نسبت به حریف دارد.

مردان پرویز مظلومی با 34 امتیاز تیم دوم جدول هستند و نزدیک‌ترین رقیب ذوب‌آهن برای رسیدن به صدر جدول به حساب می‌آیند. جالب اینکه استقلال در هفته بیستم به مصاف ذوب آهن می‌رود و مطمئنا کسب 3 امتیاز در مسابقه امروز کمک بسیاری به این تیم در بازی هفته بعد خواهد کرد. استقلال ساعت 16:30 دیروز به اهواز سفر کرد و عصر امروز در ورزشگاه تختی اهواز مقابل فولاد قرار می‌گیرد.

کد خبر 123438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز