قائم مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: بین 32 تا 40 هزار نفر از زندانیان مواد‌مخدر به اردوگاه‌های شرایط سخت ویژه محکومین مواد‌مخدر منتقل می‌شوند.

 اعتیاد

طاها طاهری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: براساس قانون، قوه قضاییه اجازه دارد زندانیان محکوم مواد‌مخدر را در شرایط سخت و عادی نگه دارد. همچنین در حال حاضر 49 تا51 درصد زندانیان کشور، مواد‌مخدری هستند.وی افزود: این میزان از تبعات جرم سنگین قاچاقچیان شبکه مواد‌مخدر تا خرده‌فروشان را تشکیل می‌دهند که اگر این افراد در کنار هم قرار گیرند برای امنیت ملی کشور مشکل‌ساز خواهند بود لذا تصمیم گرفته شد بخشی از این زندانیان محکوم باید در شرایط غیرعادی نگهداری شوند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد‌مخدر ادامه داد: این شرایط باید در بازدارندگی، مجازات، تربیت و بازپروری ذهنی، فکری و اعتقادی آنها نسبت به آینده مؤثر باشد تا دیگر دست به چنین کارهایی نزنند.

طاهری گفت: 5 اردوگاه شرایط سخت ویژه محکومین مواد‌مخدر در سال 79 قرار بود تأسیس شود که در این زمینه پول‌هایی هزینه شد اما کار ناتمام ماند که در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با تأمین اعتبارات لازم تصمیم گرفته شد این اردوگاه‌ها دوباره راه‌اندازی شود.

وی افزود: حدود 32 تا 40 هزار نفر از این زندانیان به اردوگاه‌های شرایط سخت محکومین مواد‌مخدر منتقل می‌شوند و این شرایط سخت به‌گونه‌ای است که تسهیلات زندان عمومی را نخواهد داشت و وضعی که امروز برخی زندانیان از همه تسهیلات رفاهی بهتر از یک زندگی شخصی و خانوادگی در برخی زندان‌ها برخوردارند وجود نخواهد داشت و بر ارتباطات و مراودات آنها نظارت می‌شود.

کد خبر 122163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز