روز یازدهم بازی‌های آسیایی گوانجو(سه‌شنبه) در حالی به پایان رسید که تایوان توانست با کسب 4 مدال طلا جای ایران در رتبه چهارم رده بندی کلی را بگیرد ولی کاروان ایران خیلی زود توانست مقامش را پس بگیرد.

بازی های آسیایی -طلا - ایران

نتیجه تلاش ورزشکاران ایرانی در 3 روز گذشته کسب 8مدال طلا بود که جایگاه ایران را در رتبه چهارم تثبیت کرد. این مدال‌ها به‌ترتیب زیر به دست آمد.چهارشنبه، 11:45- ذبیح‌الله پورشیب ملی‌پوش وزن به اضافه 84‌‌‌کیلوگرم کاراته ایران در مسابقه فینال برابر عمر سیاریف از اندونزی به پیروزی 7-3 رسید. پورشیب پیش از این کاراته‌کاهای کویت و قزاقستان را شکست داده بود. این نخستین مدال کاراته ایران در باز‌های آسیایی 2010 بود.

چهارشنبه، 13:20- در فینال وزن 74 کیلوگرم کشتی، صادق گودرزینایب قهرمان سال 2010 جهان کازویوکی ناگاشیما از ژاپن را در 2تایم متوالی (1-0 و 3-0) شکست داد تا نخستین طلای کشتی آزاد و چهاردهمین طلای کاروان ایران را بر گردن بیاویزد. گودرزی در کشتی‌های قبلی سیاح از اندونزی، ژاپیکپبکوف از قرقیزستان و لی سونگ یون سئوک از کره‌جنوبی را مغلوب کرده بود. پیش از او اما مهدی تقوی، امید اول تیم کشتی آزاد در فینال وزن 66 کیلوگرم مغلوب حریف ژاپنی شد و نقره گرفت.

چهارشنبه، 13:50- احسان حدادی به انتظارات پاسخ داد و توانست به مدال طلای پرتاب دیسک برسد. بهترین پرتاب او 67 متر و 99 سانتی متر بود که رکورد بازی‌های آسیایی را هم شکست. این نخستین طلای دوومیدانی ایران در گوانجو بود. در این ماده محمد صمیمی هم توانست با پرتاب 63متر و 46سانتی‌متر پس از پرتابگر قطری به مدال برنز برسد.

چهارشنبه، 14:00- دومین طلای کشتی آزاد را جمال میرزایی گرفت. نماینده ایران در وزن 84 کیلوگرم در فینال، لی‌جائه‌سونگ از کره‌جنوبی را در 2تایم متوالی شکست داد. او در کشتی‌های قبلی بکدوردیف از ترکمنستان، الخیاط از سوریه و در نیمه نهایی یرمک بایدوشف از قزاقستان را مغلوب کرده بود. با طلای میرزایی کاروان ایران روز دوازدهم را با 16‌مدال طلا به پایان برد.

پنجشنبه، 5:30 - روز سیزدهم بازی‌های آسیایی با طلای غیرمنتظره احمدرضا طالبیان شروع شد. او در فینال 1000 متر کایاک با ثبت زمان3 دقیقه و 34 ثانیه و 30 صدم ثانیه زودتر از قایقرانان ژاپن و ازبکستان به خط پایان رسید. این در حالی است که او در 250 متر نخست در رتبه سوم بود ولی توانست عقب‌ماندگی‌اش را در 500 متر پایانی جبران کند. ورزش‌های تیمی اما روز خوبی نداشتند. ابتدا بسکتبال با از دست دادن تمرکز تیمی با اختلاف کمی به چین باخت تا به فینال نرسد.

این در حالی است که مردان ماتیچ در 6 دقیقه به پایان 7امتیاز برتر بودند ولی چین با فشار تماشاگرانش و پرتاب‌های 3امتیازی به بازی برگشت. بعد از آن نوبت تیم فوتبال بود که با شکست مقابل کره‌جنوبی به مدال برنز هم نرسد.

پنجشنبه، 12:50 - هجدهمین مدال طلای کاروان را رضا یزدانی گرفت. او در تایم سوم مقابل قربان قربانف ازبک که وزن بیشتری هم از او داشت، 4 بر یک عقب افتاد ولی در 45 ثانیه پایانی حریف قدرتمندش را روی پل برد و در نهایت به برتری 6 بر 4 رسید. این مسابقه دیدنی‌ترین کشتی بازی‌های آسیایی بود. بعد از او فردین معصومی در 120 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

پنجشنبه، 13:10 - سجاد مرادی که در 1500 متر به مدال نقره رسیده بود، در فینال 800 متر جبران کرد و به مدال طلا رسید. البته او این قهرمانی را مدیون برادرش امیر مرادی است که در 500 متر نخست ریتم مسابقه را تند کرد تا سایر دوندگان خسته شوند. بعد از آن او حتی نتوانست به مسابقه ادامه دهد و نوبت سجاد بود که با فراری بلند زودتر از سایر دوندگان به خط پایان برسد.
جمعه، ساعت 11:40 - بیستمین و آخرین طلای ایران را جاسم ویشگاهی گرفت. او در فینال منهای 84‌ کیلوگرم کاراته، حریف ژاپنی‌اش را با اقتدار شکست داد و دومین طلای کاراته ایران را به دست آورد.

کد خبر 121635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز