پیروزی در دیدار رده‌بندی مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی گوانجو، تا حدودی غم‌ شکست مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی را کمتر می‌کرد ولی ملی‌پوشان امید‌ درحالی‌که با نتیجه 3-1 ازکره جنوبی پیش بودند در نهایت با نتیجه 4-3 شکست خوردند.

فوتبال تیم امید

شاگردان غلامحسین پیروانی در این دیدار هم اشتباهات بازی با ژاپن را تکرار کردند و همه چیز در دقایق پایانی عوض شد تا امیدها با ناکامی و بدون کسب مدال به ایران بازگردند.ناکامی در این مسابقات شروع یک بحران جدید در مجموعه ورزش است و این در حالی است که امیدها باید در رقابت‌های مقدماتی المپیک شرکت کنند.

پیروانی در حالی این تیم را به بازی‌های آسیایی برد که از 5 بازیکن تیم ملی بزرگسالان هم بهره می‌برد و هیچ کس انتظار نداشت که این مربی بعد از عدم‌کسب مدال به‌دنبال توجیه ناکامی تیم امید باشد.او اما ناکامی تیم بزرگسالان در راه رسیدن به جام جهانی را سپر بلا قرار داد و گفت:

« ما چندین سال است به جام جهانی نرفته‌ایم و سؤال من این است که آیا باخت‌های تیم امید تلخ است یا نرفتن به جام جهانی؟ 4سال پیش تیم ما با کره و ژاپن روبه‌رو نشد و سوم شد، 8سال پیش هم تیم ما در شرایطی در بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود که بازیکنان بزرگی همچون علی دایی که خود به اندازه یک تیم است یا یحیی گل‌محمدی و حسین کعبی را داشتیم.

آنها بهترین بازیکنان تیم فوتبال ما بودند. 12 سال پیش از این پورحیدری چه کاری در بازی‌های آسیایی کرده بود؟ چرا باید کام مردم ایران تلخ شود؟»پیروانی در حالی نتایج پورحیدری، برانکو و رنه سیموئز را زیر سؤال می‌برد که تیم خودش در این بازی‌ها از لحاظ تاکتیکی ضعف‌های زیادی داشت.دیدار با ژاپن و کره‌جنوبی تنها بازی‌های سخت ایران در این رقابت‌ها بود که امیدها در هر دو بازی شکست خوردند، در ضمن این دو شکست در حالی رقم خورد که ژاپن، قهرمان این تورنمنت حتی از یک بازیکن بزرگسال هم استفاده نکرد.

حرف‌های عجیب کفاشیان

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم در اظهاراتی عجیب‌‌ از عملکرد ضعیف تیم امید دفاع می‌کند.این در حالی است که در زمان ریاست او در فدراسیون فوتبال، ایران از صعود به جام جهانی باز ماند، تیم‌های نوجوانان و جوانان ناکام شدند و تیم امید هم بدون کسب مدال، بازی‌های آسیایی را به پایان رساند.کفاشیان می‌گوید:« تیم ایران مقابل ژاپن و کره خوب کار کرد اما این دو تیم در زمین از نظر فنی از ما قوی‌تر بودند درحالی‌که بچه‌های ما از لحاظ جسمانی چیزی از آنها کم نداشتند. ما تا نیمه‌نهایی بالا آمدیم و همیشه تیم‌های خوب به نیمه‌نهایی می‌رسند.»

کفاشیان در حالی به‌صورت غیرمنطقی از تیم امید دفاع می‌کند که بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک، عملکرد این تیم را مورد انتقاد قرار می‌دهد. او می‌گوید:«ما انتظار داشتیم فوتبال حداقل یکی از 3مدال را به دست آورد اما در دقیقه‌های آخر مدال برنز را از دست دادیم. باید دلیل این موضوع را ارزیابی کرد.

اگر فوتبال به این صورت عمل کند ما حتی در مقدماتی المپیک هم موفق نخواهیم بود. البته فدراسیون فوتبال تمام نیروی خود را به کار گرفت. بعضی از فدراسیون‌ها از انجام سفرهای برون‌مرزی و خستگی حاصل از آن نتیجه نگرفتند، درصورتی که فوتبال به‌دلیل انجام ندادن دیدارهای تدارکاتی و نداشتن انسجام تیمی نتیجه نگرفت.»

بعد از ناکامی در بازی‌های آسیایی، حالا شرایط تیم امید بحرانی است و انتظار می‌رود که پیروانی به عنوان دم دست‌ترین متهم از سمت خود برکنار شود.در این میان فدراسیون و کمیته ملی المپیک برای تصمیم‌گیری درخصوص کادر فنی تیم امید، روزهای حساسی را در پیش دارند و مشخص نیست که تیم امید دچار چه سرنوشتی خواهد شد.

این تکرار سناریویی است که سال گذشته هم دیده شد. در آن زمان سازمان موافق پیروانی و کمیته ملی المپیک و کفاشیان مخالف این مربی بودند. حال باید منتظر کشمکش‌های تازه‌ای برای انتخاب سرمربی جدید یا ابقای پیروانی باشیم .کفاشیان در پاسخ به این سؤال که تکلیف پیروانی در تیم امید چه خواهد شد؟ می‌گوید: «فعلا هیچ‌چیز مشخص نیست ولی در مورد این موضوع در تهران جلسه می‌گذاریم تا تصمیم‌گیری کنیم.»

کد خبر 121634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز