همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره پست را از تهران منتقل می کنند

اداره پست

به گزارش واحد مرکزی خبر، لطف الله فروزنده در نخستین همایش تحول اداری افزود: در موضوع انتقال از تهران، 12 برنامه تدوین کرده ایم و دستگاه‌های دولتی باید مسئولیت 40 درصدی خود را در این زمینه مشخص کنند.

وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم به انتقال اداره پست گرفته که با انتقال آن بیش از 40 درصد سهم این وزارتخانه محقق شده است.

فروزنده افزود: وزارت کار و امور اجتماعی نیز مقدمات انتقال سازمان فنی و حرفه ای را فراهم کرده که بیش از سهم 40 درصدی در زمینه انتقال است.

وی گفت: 30 شرکت ملی بسیار موثر وجود دارد که دولت، انتقال آن را درحال حاضر ممکن نمی داند اما در برنامه بلند مدت آنها هم باید موضوع انتقال تعریف شود.

فروزنده همچنین به برنامه دولت برای دورکاری اشاره کرد و افزود : 400 نفر از نیروهای سازمان میراث فرهنگی درحال دورکاری هستند که کارها برای آنان تعریف شده است و از طریق سیستم به دستگاه خود خدمات می‌دهند.

وی همچنین گفت: استان البرز سه تا چهار هزار سمت و نیروی انسانی می خواهد که از تهران تامین می‌شود.

فروزنده همچنین به ابلاغ رئیس جمهور برای واگذاری ساماندهی نیروی انسانی به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی اشاره کرد و افزود: ما نیز این وظایف را به استانداران تفویض کرده‌ایم که اگر نیروهای انسانی در استان‌ها ساماندهی شوند بسیاری مشکلات رفع می شود.

وی گفت‌: اکنون نیروی انسانی در مراکز استان‌ها متراکم است درحالی که در مراکز محروم مشکل داریم پس باید برای متخصصان ایجاد انگیزه کنیم تا نیاز این مناطق به نیروی انسانی تامین شود.

فروزنده همچنین به موفقیت برخی استان‌ها در برنامه دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه خراسان، گام بسیار خوبی در این زمینه برداشته و موفق شده است در موضوع قبوض، 80 میلیارد تومان صرفه جویی کند.

وی گفت: اعلام کرده ایم که هر دستگاهی در قالب موافقت نامه با اصلاح ساختار نیروی انسانی، هزینه هایش را کاهش دهد می تواند به نیروهای خود کارانه پرداخت کند.

فروزنده همچنین گفت: به استان ها اعلام کرده ایم نیروهای مازاد خود را معرفی کنند اما آنها تاکنون اعلام نکرده‌اند.

وی مجموع نیروی انسانی را حدود دو میلیون و 60 هزار نفر دانست و افزود: این آمار برای نظام اداری ما بسیار است که باید به سمت کاهش آن برویم.

فروزنده گفت: تکلیف دولت در قالب برنامه پنج ساله برای کاهش نیروها 5 درصد است که عمده آن از واگذاری مخابرات، شرکت‌ها و بازنشستگی پیش از موعد است.

معاون رئیس جمهور بر واگذاری امور طبق سیاست های دولت تاکید کرد و افزود: استان ها در این زمینه آمادگی دارند اما در مرکز هنوز فضا آماده نشده است.

نخستین همایش تحول اداری با محور دورکاری، انتقال از تهران و ضوابط تدوین تشکیلات تفصیلی دستگاه های اجرایی در سالن تلاش وزارت کار و امور اجتماعی از صبح امروز آغاز شده است

کد خبر 121407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز