همشهری آنلاین: رئیس جمهور به سردمداران کشورهای اروپایی توصیه کرد به جای خشونت و خفه کردن ملت‌هایشان، حرف‌های آنها را بشنوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان چهارمحال و بختیاری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در آئین بهره‌برداری از نخستین کارخانه تولید ورق گالوانیزه خودرو در خاورمیانه، ‌‌گفت: راه پیشرفت ما امروز روشن است و به فضل الهی حرکت ملت ایران برای آبادانی، عدالت و برپایی حیات طیبه انسانی، حرکتی آگاهانه، پرشور و پرشتاب است.

احمدی‌نژاد تأکید کرد:‌ هیچ نیازی در ایران وجود ندارد که متخصصان، صنعتگران و کشاورزان ایرانی نتوانند آن نیاز را با تکیه بر دانش، اراده،‌ منابع و همت ایرانی پاسخ دهند.

وی افزود: امروز متخصصان و صنعتگران از مرزهای معمول عبور کردند و با تسلط بر دانش، فناوری و توانمندی‌های انسانی و مادی کشور با ابداع،‌ ابتکار و نوآوری نیازهای کشور را تأمین می‌کنند.

رئیس‌جمهور افق نگاه را حضور پررنگ انسانی الهام‌بخش در بازارهای جهانی اعلام کرد و گفت: به لطف خدا به سرعت در این مسیر در حال حرکت هستیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها، ‌از این طرح به عنوان بازکردن غل و زنجیر و وزنه‌های سنگین از پای صنعت و تولید و برداشتن موانع بزرگ از پیش پای شکوفایی تولید و پیشرفت و یک فرصت استثنایی برای جهش تولید یاد کرد و افزود: دست‌اندرکاران، ‌اهالی صنعت و کشاورزی و ‌خدمات،‌ کارکنان بخش حمل و نقل و رانندگان، صاحبان شرکت‌های حمل و نقلی،‌ اصناف و بازار همه با یک درک روشن و احساس مسئولیت ملی و اعتقاد وارد شدند و تلاش،‌ همراهی و همکاری می‌کنند تا از همه ظرفیت‌های این طرح بزرگ ملی به نفع تولید، اقتصاد و پیشرفت بهره‌برداری کنند.

"انتظار دارم بخش صنعت که نشان دادند مدیران، توانمندان، ‌مبتکران و نوآوران خوبی هستند و برای آبادانی، عزت و تعالی ایران و فرهنگ متعالی ملت ایران آماده تلاش و فداکاری هستند، در همراهی با این طرح و استفاده از فرصت‌های هدفمند‌کردن یارانه‌ها نه تنها قیمت‌ها را تثبیت کنند بلکه با یک حرکت انقلابی قیمت تمام شده کالاها را برای مصرف‌کننده کاهش دهند. "

وی صنعتگران کشور را به سرمایه‌گذاری در استان چهارمحال و بختیاری دعوت کرد و گفت که امروز بسیاری از تولیدات اصلی و پایه در این استان حضور دارند.

رئیس‌جمهور با اعلام حمایت کامل دولت از هر نوع سرمایه‌گذاری در حلقه‌های پائین‌دستی، خاطرنشان کرد: مردم استان چهار محال و بختیاری شایستگی‌های خود را در صحنه‌های گوناگون با صداقت و اخلاص کامل اثبات کردند.

احمدی‌نژاد مردم استان چهارمحال و بختیاری را مؤمن، صمیمی، پرتلاش، فداکار در راه آرمان‌های الهی، متحد، منسجم و افتخارآفرین توصیف کرد و آنان را شایسته نیل به قله‌های پیشرفت و آبادانی دانست.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران و صنعتگران این فرصت‌ها را غنیمت بدانند و در کنار مردم استان چهار محال و بختیاری با دستگاه‌ها و نیروهای توانمند و ارزشمند استان و با حمایت مدیران استانی خدمات ماندگاری را عرضه کنیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مستکبران راهی جز احترام به حقوق ملت‌ها و بازگشت از اشتباهات خود ندارند،‌ گفت:‌ اگر این راه را انتخاب کنند، فرصتی برای ادامه حیات و جبران گذشته خواهند داشت والا از صحنه تعاملات انسانی کنار گذاشته خواهند شد.

احمدی‌نژاد افزود: امروز ملت ایران با حرکت آگاهانه، مؤمنانه و انسانی خود در حال رقم زدن دنیا و معادلات جدیدی بر پایه انسانیت، یگانه‌پرستی و عدالت است.

وی ‌ملت ایران را در حال تبدیل شدن به الگویی برای سایر ملت‌های دنیا دانست و تأکید کرد: امروز در سطح عدالت‌طلبان که همه ملت‌ها در آن حضور دارند، ملت ایران پیشقدم و محور است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز پیشرفت، آبادانی و عزت ملت ایران به عنوان نقطه اتکا،‌ امید و راه جدید در برابر ملت‌ها مطرح است و در نقطه مقابل بدخواهان در نقطه ضعف و در مسیر ضعف قرار دارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به بداخلاقی‌ها و تجاوز‌های صورت گرفته از سوی آمریکا و کشورهای مستکبر در طی سده‌های اخیر خاطرنشان کرد: تجاوز، ظلم،‌ فریب‌کاری و چپاولی نمانده که این کشورها مرتکب نشده باشند؛ هر چه می‌توانستند فریب‌کاری کرده و ثروت ملت‌ها را چپاول کردند، در حالی که امروز در پایان راه هستند.

وی در ادامه سخنان خود ‌برخی از سردمداران کشورهای اروپایی را نصیحت کرد که به مردمانشان احترام بگذارند و حرف آنها را بشنوند.
" یک ملت چگونه می‌تواند حرف خود را به گوش سردمداران خود برساند. آیا این همه تظاهرات و اعتراضاتی که در کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد را نباید سردمداران این کشورها بشنوند؟ "

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به سرکوب تظاهرکنندگان در برخی کشورهای اروپایی گفت: بحران اقتصادی درست کرده‌اند که علت آن خیانت‌های سرمایه‌داران، دزدی‌های مدرن و کلان این سرمایه‌داران بود، در حالی‌که برای جبران این شکست‌ها دوباره دست خود را در جیب ملت‌ها کردند و به ملت‌هایشان فشار وارد می‌کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این کشورها به جای اینکه یقه دزدها و سرمایه‌داران بی‌فرهنگ را بگیرند و از آنها بخواهند که این اتفاق را جبران کرده و ثروت‌های نامشروع را برگردانند، فشار را بر روی ملت‌ها قرار دادند.

وی مجدداً ‌به سردمداران کشورهای اروپایی توصیه کرد به جای خشونت و خفه کردن ملت‌هایشان حرف‌های آنها را بشنوند، چرا‌که این چیزی نیست که بتوان آن را پوشاند. ملتی که حرکت کند بالاخره بساط ظلم را بر خواهد چید، بنابراین به نفع سرمداران این کشورها است که عدالت را پذیرفته و از غارت‌ها دست بردارند و در کنار ملت‌های خود قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه انتخابات در کشورهای غربی اشاره و خاطرنشان کرد: دو یا سه حزب درست کرده و طوری طراحی کردند که مردم مجبورند به یکی از این چند حزب ساخته آنها رأی بدهند و در این خفقان مردم نمی‌توانند به کسی که می‌خواهند رأی داده و او را انتخاب کنند و اگر کسی راجع به رژیم صهیونیستی یا مشکل اقتصادی حرفی می‌زنند، او را خفه می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم احترام‌گذا‌شتن سردمداران کشورهای اروپایی به ملت‌های خود تصریح کرد: مطمئن هستم قدرت‌های استکباری هر‌چه توانمند بوده و سلاح و شبکه‌های اطلاعاتی و خفقان در اختیار داشته باشند، در برابر اراده ملت‌ها شکست خواهند خورد.

رئیس‌جمهور در پایان یادآور شد: ملت ایران آماده است تجربه و معیارهای خود را در اختیار این کشورها قرار دهد تا آنها هم بتوانند در کنار ملت‌هایشان قرار گیرند و با زندگی انسانی از این بن‌بست‌ها نجات پیدا کنند.

 

کد خبر 120796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز