دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

از مجموع کسانی که تاکنون به عنوان پرچم‌دار کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی انتخاب شده‌اند، هفت نفر از آنها کشتی‌گیر بوده‌اند که اتفاقاً همگی هم صاحب مدال طلا در بازی‎های آسیایی دوره خود شده‌اند.

سه بار هم پرچم‌دار کاروان ایران از میان وزنه‌بردارها انتخاب شد که حاصل آن کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره برای کاروان ایران بود. مرحوم محمود نامجو زمانی که برای دومین بار پرچم‌دار کاروان ایران شد، برخلاف دوره نخست به مدال نقره بسنده کرد. او در آن زمان 42 ساله بود. همچنین تاکنون فوتبال و جودو هم یک نماینده در میان پرچم‌داران داشته‌اند.

تلخ و شیرین‌های پرچم‌دار بودن

پرچم‌داری تا به امروز برای آن دسته از ورزشکاران کشورمان که در بازی‎های آسیایی شرکت داشته‎اند خوش یمن بوده است، چون همه آنها موفق به کسب مدال در همان رویدادی شدند که آن را با دردست‌داشتن پرچم ایران آغاز کردند. البته به جز علی دایی!

کاپیتان تیم فوتبال امید ایران در بازی‎های آسیایی 2002 کره جنوبی پرچم‌دار ایران بود. تیم ملی فوتبال در این بازی‎ها به مدال طلا دست یافت، در حالی‌که دایی در دیدار فینال حضور نداشت. علی دایی پیش از این‌که بتواند با تیم ملی فوتبال در دیدار نهایی چهاردهمین دوره بازی‎های آسیایی مقابل ژاپن صف‌آرایی کند، از درگذشت پدر خود باخبر شد و به همین دلیل به ایران بازگشت.

بسکتبالیست پرچم‌دار ایران

صمد نیکخواه‌بهرامی، بسکتبالیست تیم ملی در این بازی‌ها، اولین بسکتبالیستی می‌شود که پرچم‌دار ایران خواهد بود.

کد خبر 120766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز