مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

محبوب اربابی: هوای بارانی، بادهای سرد، برف و یخ بندان، ناگهان از راه می‌رسد.

اگر می‌خواهید مانند بسیاری از مردم هنگام بارش  برف و باران زمستانی غافلگیر نشوید، حتما برف پاک‌کن‌های خود را وارسی کنید.

پاک‌سازی تیغه‌ها
تیغه‌های برف پاک کن را با دستمال پارچه‌ای بشویید و تمیز کنید، آلودگی و گرد و غبار روی تیغه، شیشه‌ها را لک می‌کند. اولین شست وشو برای یک ماه کافی است، زیرا شست وشوی زیاد، لایه ضد صدای برف پاک کن را از بین می‌برد.
تمیز کردن شیشه جلو
اگر شیشه چرب باشد، روی تیغه برف پاک‌کن، لایه‌ای از آلودگی جمع می‌شود که کارآیی برف پاک کن را کاهش می‌دهد. به کمک یک اسفنج نرم، شیشه‌ها را از داخل و خارج خوب بشویید. در پایان می‌توانید از مایع  شیشه‌ پاک‌کن استفاده کنید.
بازبینی محور برف پاک کن
اگر محور چرخش برف پاک کن، خوب روغن کاری نشده باشد، نمی‌تواند خوب کار کند.  گریس کاری در محل اتصال، برای این کار مناسب است.
کنترل محل اتصال برف پاک کن
اگر برف پاک کن درست جا نیفتاده باشد، یا تنظیم زاویه متناسب با شیشه نباشد، برف پاک کن نمی‌تواند درست کار کند. بعد از روغن کاری، بازوی برف پاک کن را طوری تنظیم کنید که با محور شیشه دارای زاویه 90 درجه باشد.
تعویض تیغه‌های کهنه
سه چهارم ماشین‌ها با برف پاک کن‌هایی حرکت می‌کنند که تیغه‌های کاملا مرغوبی دارند، اما از آنجا که تیغه برف پاک کن در معرض فشارهای گوناگون سرما و گرما، برف و باران، باد و... است، عمر آن به کمتر از یک سال کاهش می‌یابد، با ظهور نشانه‌های فرسودگی،
برف پاک کن را تعویض کنید. مهم‌ترین این نشانه‌ها عبارتند از:
1 - تیغه برف پاک کن خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.
2 - رسوب سیاهی در گوشه محور شیشه باقی می‌گذارد.
3 - تیغه به راحتی از برف پاک کن جدا می‌شود.
تعویض اساسی
بازوی برف پاک کن را فقط زمانی که لازم است تعویض کنید، زیرا گاهی یک شست وشوی خوب کافی است تا برف پاک کن مرغوبیت اولیه را باز یابد. اما اگر به رغم رعایت نکات بالا، برف پاک کن هنگام کار، بازی می‌کند، بهتر است یک جایگزینی کامل صورت گیرد.

کد خبر 12076

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز