گروه حوادث: به‌دنبال درگیری 2 مرد جوان در میدان کاج سعادت آباد و قتل یکی از آنها، 2 مامور پلیس که با وجود حضور در صحنه، در دستگیری قاتل تعلل کرده بودند، مورد برخورد انضباطی قرار گرفتند.

ظهر پنجشنبه 6 آبان‌ماه امسال، صدای فریادهایی که از یک بنگاه معاملات مسکن در میدان کاج سعادت آباد به گوش می‌رسید، رهگذران را متوجه درگیری خونین 2 مرد جوان در داخل بنگاه کرد. یکی از طرفین درگیری درحالی‌که چاقویی در دست داشت، چند ضربه به بدن دیگری وارد کرد و مردم با دیدن این صحنه، پلیس و اورژانس را در جریان قرار دادند.

دقایقی بعد با حضور ماموران پلیس در محل، جوان مسلح درحالی‌که فریاد زنان مردم و پلیس را تهدید به‌خودکشی می‌کرد، اجازه نمی‌داد که آنها به پیکر غرق خون جوان مجروح نزدیک شوند و او را به بیمارستان منتقل کنند. چند دقیقه بعد سرانجام ماموران پلیس توانستند جوان ضارب را دستگیر کنند و به این ترتیب مرد مجروح به بیمارستان انتقال یافت اما به‌علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

با انتقال متهم به اداره آگاهی، وی به جنایت خونین اعتراف کرد و مدعی شد: چون تصور می‌کردم زن مورد علاقه‌ام به نام نسترن به مقتول علاقه دارد، ساعتی قبل مقتول را به مغازه‌ام دعوت کردم تا با هم حرف بزنیم. من از مدت‌ها پیش به نسترن علاقه داشتم و حتی به خاطر او به زندان هم افتاده‌بودم. برای همین نمی‌خواستم اجازه دهم کسی بین من و او قرار بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی مقتول وارد مغازه‌ام شد، همه ماجرا را انکار کرد و من که از قبل چاقویی در کشوی میزم گذاشته بودم، آن را خارج کردم و با او درگیرشدم. بعد هم چند ضربه به بدنش وارد کردم و وقتی مردم و پلیس در محل جمع شدند، اجازه ندادم به او نزدیک شوند.

بعد از اعترافات متهم، قاضی شهریاری، بازپرس ویژه قتل تهران، برای او قرار بازداشت صادر کرد و وی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت. از سوی دیگر با به دست آمدن فیلمی از لحظه جنایت که نشان می‌داد ماموران پلیس در دستگیری قاتل تعلل کرده‌اند، بررسی‌ها در این زمینه ادامه یافت تا اینکه فرمانده انتظامی تهران، از برخورد انضباطی با عاملان تعلل در دستگیری قاتل خبر داد.

سردار حسین ساجدی‌نیا به ایسنا گفت: چند روز قبل در پی اختلاف مالی و ناموسی بین 2نفر در میدان کاج سعادت آباد تهران، جنایتی شکل گرفت که در پی آن یکی از این دو نفر به دست دیگری به قتل رسید. وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس پس از اطلاع از حادثه در محل حاضر شدند، گفت: ماموران حاضر در صحنه اقدام به تیراندازی هوایی کردند؛ اما دستگیری قاتل حدود 20دقیقه به طول انجامید و این درحالی بود که مقتول نیز در صحنه حادثه حضور داشت و قاتل اجازه نزدیک شدن به مقتول را نمی‌داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماموران حاضر در صحنه در دستگیری قاتل تعلل کرده‌اند، تصریح کرد: با هر دو مامور حاضر در صحنه برخورد انضباطی لازم صورت گرفت و هر دوی آنها برای سیر مراحل قانونی به بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ معرفی شدند.

کد خبر 119958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز