گروه اقتصادی: وزیر بازرگانی در پاسخ به سؤال همشهری درباره اینکه موضع وزارت بازرگانی درخصوص نوسان قیمت برخی کالاها قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ گفت: با احتکار و عدم عرضه کالا در بازار برخورد می‌کنیم.

lمهدی غضنفری

او گفت: در نشست ستاد کنترل بازار که با ریاست معاون اول رئیس‌جمهور هر هفته برگزار می‌شود، دستور داده شد که از طریق بازرسی‌ها، با عدم‌عرضه کالا یا احتکار برخورد شود؛ در مواردی هم که کمبود کالا وجود دارد، عرضه بیشتری صورت خواهد گرفت.

مهدی غضنفری اعلام کالابرگ در روزهای اخیر را یکی از تصمیمات برای کنترل بازار دانست و تصریح کرد: وزارت بازرگانی به‌زودی ستادی را افتتاح خواهد کرد که هر روز وضعیت بازار، قیمت‌ها و موجودی را به اطلاع مردم برساند و هرگونه کاهش موجودی و افزایش قیمت‌های غیرمتعارف را برای کنترل بازار و اعزام بازرسان، خبرگیری کند.

به گزارش خبرنگار ما، او در حاشیه همایش کاهش قیمت تمام شده کالاها درخصوص اعلام نرخ نان گفت: به محض اینکه رئیس‌جمهور تصمیمات نهایی ستاد طرح تحول اقتصادی را اعلام کرد، وزارت بازرگانی بلافاصله قیمت انواع نان متناسب با قیمت گندم را اعلام خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید: وزیر بازرگانی در همایش یادشده با بیان اینکه سیستم قیمت‌گذاری در شرایط هدفمندی یارانه‌ها با قوت ادامه می‌یابد، گفت: از روزی که هدفمندی یارانه‌ها کلید بخورد، باید هزینه را کاهش داد، زیرا اگر هزینه‌ها به حلقه بعدی منتقل شود، بهمنی ایجاد می‌شود که در مسیر خود همه را زیر پا له خواهد کرد.

او با بیان اینکه به جای یارانه سوزی همه باید به فکر فسفرسوزی باشیم تصریح کرد: وزارت بازرگانی سیاست قیمت‌گذاری را در شرایط هدفمندن کردن به‌صورت جدی‌تر دنبال می‌کند.

کد خبر 118679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز