گروه ورزشی - کریم اعظمی: 2 ماه پیش بود که پرویز مظلومی در کنفرانس مطبوعاتی باشگاه استقلال، اعلام کرد که شکست دادن پرسپولیس در دربی مهرماه یکی از اهداف مهم او در استقلال است.

فوتبال مربیان

برای این مربی، پیروزی مقابل پرسپولیس اهمیت ویژه‌ای داشت؛ چرا که برخی بر این عقیده بودند استقلال بدون امیر قلعه‌نویی به سختی می‌تواند پرسپولیس را شکست بدهد. مظلومی اما در نخستین تجربه مربیگری‌اش در دربی، پرسپولیس را برد تا محبوبیت ویژه‌ای در بین هواداران استقلال کسب کند. او در مورد این مسابقه، حاشیه‌های دربی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داد.

  • پرسپولیسی‌ها باخت مقابل استقلال را قبول ندارند و معتقدند که با اشتباه داوری این مسابقه را واگذار کرده‌اند. نظر شما چیست؟

به‌نظر من هیچ کس نمی‌تواند در مورد صحنه گل پرسپولیس با قاطعیت حرف بزند، چون تشخیص آفساید بودن یا نبودن این گل بسیار سخت است.‌ در ضمن اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و من حتی اگر این مسابقه را هم واگذار می‌کردیم، باز هم می‌گفتم که باید از داوران ایرانی حمایت کرد.

  • ولی بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس معتقدند که اگر آن گل قبول می‌شد، بازی را نمی‌باختند و حتی برنده می‌شدند.

هیچ تضمینی در این مورد وجود ندارد. آن اتفاق در دقیقه 6 رخ داد و قرار نبود ما تا آخر بازی دست و پا بسته بنشینیم و شاهد بازی پرسپولیس باشیم.

استقلال برای این بازی شرایط خوبی داشت و حتی اگر گل اول پرسپولیس هم قبول می‌شد، ما نتیجه را واگذار نمی‌کردیم و با پیروزی از زمین بیرون می‌آمدیم. بازیکنان استقلال در این بازی انگیزه بسیار زیادی داشتند و اگر گل اول را می‌خوردیم بی‌محابا به دروازه پرسپولیس حمله می‌کردیم.

  • استقلال مستحق برد بود؟

بله، مستحق برد بودیم و به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. در نیمه اول فرصت‌های زیادی داشتیم و 4 موقعیت صددرصد گلزنی را از دست دادیم ولی در نیمه دوم آنها صاحب توپ و میدان بودند. با این حال معتقدم که پرسپولیس در این نیمه هیچ خطری روی دروازه استقلال ایجاد نکرد و آنها در مجموع به غیر از گلی که در دقیقه 6 زدند، فقط یک فرصت برای گلزنی داشتند.

  • علی دایی در مصاحبه‌ای گفته که اگر استقلال در دربی مساوی می‌کرد، روزنامه‌ها علیه مظلومی مطلب می‌نوشتند. نظر شما چیست؟

من احترام خاصی برای دایی قائلم ولی به‌نظرم استقلال در این مسابقه خوب بازی کرد و مستحق برد بود. ما برای این بازی برنامه خاصی داشتیم و مالکیت توپ دلیل برتری یک تیم نیست. شما دیدید که در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی فقط دست بارسلونا بود ولی در نهایت اینترمیلان برنده شد و به فینال رفت.

  • می‌گویند وحید طالب‌لو به‌دلیل نیمکت‌نشینی در دربی قهر کرده است. درست است؟

خیر، این موضوع صحت ندارد.

  • پس چرا او در تمرین شنبه شرکت نکرد؟

او می‌خواست جلسه‌ای با فتح‌الله‌زاده داشته باشد به همین دلیل در تمرین شرکت نکرد.

  • آیا این حرفه‌ای است که طالب‌لو بعد از هر نیمکت‌نشینی قهر کند یا به تمرین نیاید و به باشگاه برود تا در مورد وضعیتش با مدیرعامل حرف بزند؟

این موضوع دیگر به‌خودش و مدیرعامل مربوط می‌شود. من به تمامی بازیکنان به یک چشم نگاه می‌کنم ولی آنها باید بدانند که 11 نفر بیشتر را نمی‌توانم در ترکیب ثابت بگذارم. در اول فصل هم خطاب به شاگردانم گفتم که هر بازیکنی به نیمکت‌نشینی معترض است، می‌تواند از استقلال برود.

  • می‌گویند قرار است یک مهاجم خارجی به نام قادر اسماعیل حسن با تیم شما قرارداد ببندد؟

من فیلم چند بازی او را دیده‌ام و اگر آن چیزی باشد که در فیلم دیدم می‌تواند به تیم ما کمک کند. در ضمن آقای حجازی هم او را تایید کرده است. البته من باید این بازیکن را از نزدیک هم ببینم.

  • در مورد بازی جام حذفی مقابل پاس همدان چه صحبتی دارید؟

ما جام حذفی را جدی می‌گیریم و مقابل پاس با تمام قوا بازی خواهیم کرد. البته یک بازی سخت در پیش داریم چون پاس یکی از تیم‌های خوب ایران است ولی ما فقط برای حذف حریف به میدان می‌رویم.

  • استقلال امسال قهرمان لیگ می‌شود؟

پیش‌بینی که خیلی سخت است ولی ما هدفی جز قهرمانی نداریم و در این راه چند مدعی جدی دیگر هم هستند که این کار ما را سخت می‌کند.

کد خبر 118623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز