همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: به ازای هر روز تاخیر در تولید از میدان مشترک پارس جنوبی حدود هشت میلیون دلار ضرر می کنیم.

پارس جنوبی

   به گزارش واحد مرکزی خبر، علی طاهری مطلق در نشستی خبری با بیان اینکه 18 درصد از منابع گازی جهان در پارس جنوبی قرار دارد افزود: حرکت گازهای این منطقه برخلاف میعانات گازی به سمت قطر است، بنابر این تاخیر در برداشت از این منطقه به ضرر ماست.

 وی اضافه کرد: هم اکنون خلیج فارس، 55 درصد از ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد.

 طاهری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان توضیحاتی درباره قراردادها و طرح‌های در دست اجرای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: نیمه نخست امسال حجم طرح‌‌های این شرکت، دو برابر شده ‌است و هم اکنون بیش از 10 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا داریم.

 مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران افزود: در بخش حفاری در پی الحاق دکل‌های بیشتر به مجموعه‌های پارس جنوبی هستیم تا حفاری با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.

 وی اضافه کرد: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با داشتن دو دکل حفاری دریایی ملکی و شش دکل دریایی اجاره‌ای و همچنین سه دکل خشکی، بزرگترین تامین‌کننده‌ دکل حفاری در بخش دریا محسوب می‌شود.

 طاهری گفت: تصمیم داریم دو پایگاه دریایی را برای گسترش خدمات پشتیبانی دریایی در خلیج فارس مستقر کنیم.

 وی افزود:این شرکت طرح هایی به ارزش 600 میلیون دلار را در خارج از کشور در دست اجرا دارد.

کد خبر 118594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز