گروه اقتصادی: برخی گزارش‌ها حکایت از این دارد که یارانه‌های نقدی در هفته جاری واریز می‌شود.

به گزارش همشهری، پیش از این، مقام‌های دولتی از واریز یارانه‌های نقدی در نیمه دوم مهرماه خبرداده بودند که با توجه به اینکه هفته جاری، آخرین هفته مهرماه است، باید در روزهای پایانی مهر این مبالغ واریز شود. مدیرعامل سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها در تازه‌ترین اظهارنظر در گفت‌وگو با ایسنا زمان واریز یارانه به حساب خانوارها را، هفته پیش‌رو عنوان کرده است.

همچنین خبرگزاری فارس خبر داده که واریز یارانه‌های نقدی از امروز در 9 استانی که در افتتاح حساب بانکی پیشقدم بوده‌اند آغاز می‌شود. 9 استان گیلان، ایلام، خراسان شمالی، اردبیل، سمنان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هرمزگان در اولویت پرداخت یارانه نقدی هستند. این خبر از سوی منابع دولتی تایید نشده است.

در همین حال مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، از فعال شدن مجدد سامانه اینترنتی به نشانی www.refahi.ir همزمان با آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار خبر داد و گفت: امکان ثبت و اصلاح حساب بانکی سرپرستان خانوار در سامانه رفاهی طی مدت واریز یارانه وجود دارد.

بهروز مرادی با اشاره به اینکه 2 روز پیش، مرکز آمار آخرین تغییرات وضعیت خانوارها را در اختیار وزارت رفاه قرار داد، خاطرنشان کرد: براساس این اطلاعات، وضعیت تعدادی از خانوارها به‌علت یکی از وقایع تولد، فوت، طلاق و ازدواج تغییر کرده و سرپرستان این گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی، شماره حساب خود را ثبت کنند.

وی همچنین به عدم‌تایید حساب بانکی کمتر از 3 درصد کسانی که متقاضی دریافت یارانه هستند، از سوی بانک اشاره و اظهار کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی، شماره حساب بانکی خود را اصلاح کنند. به گفته مرادی، افرادی که شماره حساب آنها از سوی بانک تایید نشده است باید با مراجعه به شعبه بانکی که در آن حساب دارند، مشکل را برطرف و نسبت به ثبت شماره حساب خود در سامانه رفاهی اقدام کنند.

کد خبر 118434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز