گروه سیاسی: مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، در فراخوانی، مردم کردستان را برای محکوم کردن حادثه تروریستی سنندج و شهادت چند نفر از مردم و ماموران نیروی انتظامی این شهر، به راهپیمایی دعوت کرد.

روز پنجشنبه ساعت 17:10، دو فرد تروریست مسلح، به‌خودروی گشت نیروی انتظامی در میدان آزادی سنندج حمله کردند که طی آن 5 نفر شهید و 9 نفر نیز زخمی شدند که در میان شهدا و زخمی‌ها علاوه بر نیروهای انتظامی تعدادی از مردم نیز هستند.اقبال محمدی نماینده مردم مریوان در مجلس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی خانه ملت گفت: مجمع نمایندگان استان کردستان از همه مردم آگاه، متدین و شریف استان درخواست دارد که امروز با حضور خود در راهپیمایی، این عملیات تروریستی و جنایتکارانه را محکوم کنند. وی از همه مسئولان امنیتی، سیاسی و نظامی کشور نیز خواست هرچه سریع‌تر عاملان این حادثه جنایتکارانه را شناسایی کنند.

محمدی با محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: قطعا با توجه به فتوای اخیر مقام معظم رهبری که منجر به اتحاد مسلمانان جهان شده است، دشمنانی که به ظاهر از حقوق بشر صحبت می‌کنند، عده‌ای را برای اقدامات تروریستی خود اجیر می‌کنند. اشاره نماینده مریوان به فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام دانستن توهین به ارزش‌های اهل سنت است. نماینده مردم مریوان افزود: استان کردستان یکی از استان‌های امن است به‌طوری که از نظر بررسی‌های آماری و شاخص‌های امنیتی در رده‌های دوم و چهارم کشور در سال‌های اخیر قرار گرفته است و در سفر سال گذشته مقام معظم رهبری نیز، زمینه برای توسعه متوازن و رفع محرومیت و ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال فراهم شد.

عبدالجبار کرمی نماینده مردم سنندج نیز در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: حمله به مردم و ماموران کیوسک راهنمایی و رانندگی که اصلا مسلح نیستند و حتی یک افشانه گاز اشک‌آور نیز ندارند فقط در جهت ایجاد رعب و وحشت است.نماینده مردم سنندج ادامه داد: دست‌هایی در کار است تا از شرایط امنیتی موجود در استان سوءاستفاده کنند و با تشدید ناامنی بهره‌برداری خود را از شرایط بیشتر کنند. وی با اشاره به اینکه مردم کردستان از این حرکت منزجرند، تصریح کرد: این اقدام تروریستی احساسات مردم را جریحه دار کرده و هیچ ارتباطی با مردم کردستان ندارد؛ مردم کردستان همواره چنین اقداماتی را محکوم کرده‌اند.

کرمی با درخواست از مسئولان در برخورد قاطعانه با مسببان این اقدام تروریستی، خواستار شد که در این رابطه با عجله برخورد نشود. از سوی دیگر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که پیش از این کمیته‌ای را برای بررسی حادثه بمب‌گذاری مهاباد تشکیل داده بود، روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای را برای بررسی حادثه سنندج برگزار خواهد کرد. بنا به گفته اسماعیل کوثری، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در این جلسه وزیران کشور و اطلاعات و دیگر مسئولان امنیتی کشور حضور پیدا خواهند کرد.

کد خبر 117851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز