مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ریچارد برنسون، رئیس شرکت ویرجین اعلام کرد که شرکت او تا 18 ماه دیگر سفینه فضایی Virgin Galactic را برای پرتاب به فضای زیرمداری زمین آماده می‌کند و ساخت یک هتل در فضا از برنامه‌های بعدی این میلیاردر انگلیسی است.

Virgin Galactic SpaceShipTwo

به گزارش AFP، هواپیمای این پروژه به نام SpaceshipTwo که توسط برت راتان طراحی و ساخته شده توانایی حمل مسافر به فضای زیرمداری زمین را دارد. این هواپیما در ماه مارچ در صحرای کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفت.

 برنسون روز دوشنبه در یک کنفرانس در کوالالامپور با بیان این که قیمت این پرواز برای هر مسافر از 200هزار دلار شروع می‌شود گفت: "ما تازه ساخت SpaceshipTwo را تمام کرده‌ایم و تنها 18 ماه دیگر تا بردن مسافران به فضا فاصله داریم."

 برنسون همچنین خبر از برنامه‌هایش برای ساخت هتل‌های فضایی برای محلی برای پرتاب شاتل در ماه خبر داد و گفت که در آینده برای کمک به پیشرفت‌های علمی مدارس و دانشگاه‌ها، فضاپیماهای تحقیقاتی کوچک به فضا می‌فرستد.

 گفتنی‌است که SpaceShipTwo توسط یک سفینه دیگر به نام White King Two تا ارتفاع 16 کیلومتری زمین برده می‌شود و از آنجا به بعد SpaceshipTwo می‌تواند راکت‌های خود را روشن کند و تا نزدیکی فضای بیرونی حرکت کند.

زمانی که این سفینه به فضای زیرمداری زمین می‌رسد مسافران می‌توانند از پنجره‌های سفینه زمین را مشاهده کنند و یا نیروی جاذبه نزدیک به صفر را تجربه کنند

 

کد خبر 117077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز