سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه های کارگری انگلیس یک مبارزه تبلیغاتی برای منصرف کردن خریداران انگلیسی از خرید خودروهای ساخت شرکت پژو آغاز کرده اند.

به گزارش سایت انگلیسی بی بی سی در این مبارزه که به صورت آگهی تبلیغاتی و دراعتراض به تعطیلی کارخانه خودرو سازی رایتون پژو در شهر کاونتری انگلیس و بیکار شدن بیش از 2300 کارگر این کارخانه صورت می گیرد،هنریشه های معروف از شنوندگان می خواهند که به "فکرانگلیس باشند".

آگهی رادیویی ضد پژو ادامه یک مبارزه یک میلیون پوندی است که از سوی اتحادیه کارگران حمل ونقل و عمومی آغاز شده و از خریداران خودرو می خواهد که درحمایت از 2300 کارگری که با بسته شدن کارخانه رایتون بیکار خواهند شد خرید خودروهای پژو را بایکوت کنند.

این مبارزه شامل آگهی های رادیویی و چاپ پوستر در روزنامه های سراسری انگلیس است.

صدای که بخش می شود صدای هنرپیشه های معروف بی بی سی و آی تی وی است.

البته گفته می شود که این آگهی ماده 15 قانون استاتداردهای آگهی های رادیویی که اتحادیه های گارگری را از تبلیغ خدماتشان برای اعضا یا ارائه آگهی های سیاسی باز می دارد را نقض کرده است.

بر همین اساس از رهبران اتحادیه خواسته شده از پخش این آگهی ها خوداری کنند اما آنها گفته اند اگر این عمل با قانون در تضاد است باید قانون عوض شود.

قرار است این آگهی روزی چهار بار در طول ماه اوت از رادیوهای مستقل بخش شود.

دبیر کل اتحادیه کارگران حمل ونقل و عمومی انگلیس گفته است که مردم باید بدانند ما با حمایت اعضای خود با شرکت پژو در خصوص تعطیلی یک کارخانه خودرو سازی سود آور مبارزه می کنیم.

این اتحادیه همچنین سرگرم برنامه ریزی برای یک روز اقدام ملی برعلیه پژو است که در آن روز مردم در سراسر انگلیس محل شعبات فروش پژو تظاهرات خواهند کرد.

کد خبر 1166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز