همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان صبح دوشنبه به وقت نیویورک با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. ‌این دیدار در مقر سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.

احمدی نژاد

رییس جمهور کشورمان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بامداد یکشنبه 28شهریور به وقت تهران وارد نیویورک شد.

دکتر محمود احمدی ‌نژاد در بدو ورود به نیویورک مورد استقبال خزایی، نماینده ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا اولین مصاحبه رییس جمهور کشورمان در بدو ورود به آمریکا با شبکهABC آمریکا انجام شد.

رییس‌جمهور همچنین در روز دوشنبه صبح در اجلاس اهداف توسعه هزاره که در سازمان ملل برگزار می‌شود شرکت می‌کند و در روز سه‌شنبه در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

رییس‌جمهور همچنین در روز پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه شصت و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور پیدا خواهد کرد و بعدازظهر پنج‌شنبه به وقت نیویورک در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند

محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: سازمان ملل متحد مرکز مدیریت جهانی است و از این مکان همه امور جهان از طریق گفت‌و‌گو و تعامل مدیریت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد ظرفیت‌های لازم را برای مشارکت ملت‌ها و دولت‌ها در اداره جهان فراهم کند ،‌گفت : امروز در ابعاد جهانی مهمتر از سازمان ملل و به لحاظ سلسله مراتب مهمتر از مجمع عمومی این سازمان در دنیا وجود ندارد و این انتظار از سازمان ملل وجود دارد که نقش واقعی و درست خود را در مدیریت جهانی ایفا کند.

رییس‌جمهور اظهار داشت : سازمان ملل باید فرصت و بسترهای لازم را به طور عادلانه بین همه ملت‌ها و دولت‌ها توزیع کند تا همه بتوانند در اداره جهان سهیم باشند.

وی افزود : صلح و امنیت بدون مدیریت مشترک و همگانی همه ملت‌ها در جهان امکان‌پذیر نیست و همه ملت ها باید در مدیریت جهانی حضور فعال داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

ویدر ادامه با اشاره به نتایج سفر سوریه و الجزایر روابط جمهوری اسلامی ایران و این دو کشور اسلامی را بردرانه و دوستانه خواند و اظهار داشت: بین ایران، سوریه و الجزایر رایزنی های مستمر به منظور بررسی روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای و بین‌المللی وجود دارد و در جریان این رایزنی‌ها هماهنگی لازم برای مواجهه با تحولات اتخاذ می شود.

کد خبر 116370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز